تقریبا به یاد دارم از شهریور سال ۹۸ استارت مذاکرات و مکاتبات برای تمدید امهال سال سوم بدهی مردم آسیب دیده از زلزله سال ۹۶ سرپل‌ذهاب زده شد.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۳
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۹ 06 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،به یاد ندارم مقام و مسوولی خواسته باشد به کرمانشاه بیاید یا از کرمانشاه عبور کند و یا با او جلسه ای حضوری و یا ویدئو کنفرانسی بوده باشد و تقاضای مذکور مطرح نشده باشد.

سفر سران قوا، معاونان رییس جمهوری و وزرا بدون استثناء مکاتبه، مذاکره و پیگیری مستمر، خوف و رجاء از اینکه موفق می‌شویم یا نه؟ چرا که مردم توان بازپرداخت تسهیلات نداشتتد اما کنتور روز شمار تاخیر بدهی در بانک همچنان فعال بود و بار مالی لحظه به لحظه بر دوش مردم سنگین‌تر می شد.

بانک ها از یک طرف تحت فشار بودند و با شناخت از وضع مردم یارای صدور تذکر و اجرائیه نداشتند و از طرفی به دلیل افرایش حجم بدهی معوق شعب با تنزل جایگاه و تذکرهای مقامات مافوق مواجهه می شدند. دولت موافق بود اما قانون گذار قید ۲ سال را آورده بود که حتی اراده نمایندگان در پیش بینی در بودجه کارساز نیافتاد.

محدویت شدید دولت در اثر تحریم های ناجوانمردانه و کمبود شدید منابع مالی آنهم عدد ۴۸۴ میلیارد تومانی کار را سخت تر کرده بود.

در ویدئو کنفرانس با رییس جمهوری در سال دوم و سوم زلزله که با خبرهای خوش بازسازی همراه بود، زبان و حنجره آقای بازوند استاندار کرمانشاه، فرصت را غنیمت شمرد و مجدد مطالبه مردم را طرح و تقاضا نمود. شاید اغراق نکرده باشم عرض کنم تمدید امهال کتاب ۱۰۰ من کاغذ شده است اما خدا را شکر که عاقبت خبر خوش موافقت آنرا شنیدیم.

یادم هست در روز اول انتصابم به سمت مدیر کل سیاسی و انتخابات استانداری کرمانشاه، مهندس بازوند تماس گرفت و گفتند که نامه‌ای برای دکتر جهانگیری تهیه کن تا برای امهال ارایه و پیشنهاد کنیم به شوخی عرض کردم آقای مهندس امهال را سیاسی نکن خواستم بگم دیگه از بحران رفتم باز هم امهال!

اینقدر این مساله مطالبه درجه یک مردم شده بود گویی مهمترین وظیفه یا خدمت مدیریت بحران امهال است به همین خاطر دائم در دستور کار بود.

حدود ۲۰ روز پیش که درگیر ثبت نام ها و تعیین صلاحیت نامزدهای انتخابات شوراها بودیم تلفنم زنگ خورد دیدم آقای استاندار است گفتم بله در خدمتم اصلا فکر نمیکردم مباحث بحران باشد مجدد شنیدم دستور دادند نامه ای پیرو مکاتبات و مذاکرات و قولی که در سفر به استان داشت به مهندس جهانگیری بزن که موضوع امهال را در دولت مطرح نماید.

مشغول نوشتن و تنظیم مکاتبه شدیم دوباره تماس گرفت؛ آقای بالایی چند نکته را اضافه کن، بنویس بازسازی تمام شده اما بازتوانی اقتصادی مردم کاملا احیا نشده، بنویس کرونا زندگی مردم را تحت فشار قرار داده، به رضایتمندی مردم مرزنشین به عنوان یک سرمایه برای مرزبانی اشاره کن و بنویس در آخرین سال عمر دولت هستیم بهتره است عیدی خوبی مکمل خدمات وسیع بازسازی زلزله به مردم داده شود که شیرینی آنرا ماندگار کند.

اینطور شد که اراده دولت دوازدهم، پیگیری خستگی ناپذیر استاندار و عنایت ویژه دکتر جهانگیری نتیجه داد و خبر خوش آن تقدیم مردم شریف کرمانشاه شد.

در حقیقت این موفقیت نماد اراده دولت در خدمت رسانی شایسته، همت مسوولان و جدیت معاون اول رییس جمهوری بود که در سفر بهمن ۹۹ به کرمانشاه آنرا وعده کرده بود.

پیام مدیریتی این خبر این بود که واقعا پیگیری معجزه می کند و تلاشها نتیجه می دهد هر چند سخت و با تاخیر اما می‌شود.

در پایان از همه کسانی که به روش های متعدد و در سطوح مختلف پیگیری و مطالبه گری کردند به ویژه وزیر کشور که مسوولیت پیشنهاد تامین اعتبار را داشتند ، همکاران سازمان برنامه و بودجه کشور که مسوول پیش بینی تامین منابع مالی آن بودند و نیز همکاران شریف و دلسوزم در مدیریت بحران صمیمانه تشکر می کنم.

از خداوند سبحان شاکرم که عمر مدیریتی اینجانب را به نحوی تقدیر نمود تا این تجربه موفق را هر چند به سهم کوچک خود شاهد و احساس کنم.

دوستانی که با عدد و رقم سر و کار دارند بهتر می دانند که امهال 2 هزار و ۴۴۲ میلیارد تومان تسهیلات با بار مالی ۴۸۴ میلیارد تومان در شرایط سخت تحریم چه خدمت ارزشمندی است که خدا را به حق روزهای متعلق به امیرالمومنین و شب های قدر سوگند می دهم خود پاداش این خدمت باشد هر چند قطعا شیرینی خبر برای یک جمعیت حدود ۴۰۰ هزار نفری ملموس و رضایتبخش خواهد بود.

خدا خواست تا با تصمیم دولت بر عهد در کنار مردم خواهیم ماند، وفادار بمانیم.

«جلیل بالایی»؛ سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری کرمانشاه

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار