فرماندار قصرشیرین گفت: روز جهانی قدس نماد همبستگی و وحدت امت اسلامی و مسلمانان جهان در حمایت از ملت‌های مظلوم بخصوص فلسطین است.
کد خبر: ۹۶۱۸۹۹
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۴۴ 06 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،مرادعلی تاتار افزود: بنیانگذار و معمار کبیر انقلاب اسلامی در سال ۵۸ در بیانیه‌ای آخرین جمعه ماه مبارک رمضان را روز جهای قدس اعلام کرد تا فصلی نو در مقوله مقاومت و حمایت از ملت مظلوم فلسطین ایجاد شود.
وی اظهار داشت: مسلمانانان در سراسر دنیا اشتراکات زیادی دارند که کتاب مقدس قرآن، دین واحد و پیامبر بزرگ اسلام (ص)، همه را در صف یک امت واحد قرار می‌دهد.

فرماندار قصرشیرین گفت: امام خمینی(ره) با درایت و دوراندیشی با استفاده از ظرفیت ماه مبارک رمضان که قلوب مسلمانان جهان به هم نزدیک می‌شود روزی را برای دادخواهی از ملت فلسطین به نام روز قدس نامگذاری کردند.
تاتار یادآور شد: مردم مسلمان سراسر جهان همگی در مورد مسجد الاقصی و مساله فلسطین و دشمنی با اسراییل غاصب هم نظر هستند.
او تاکید کرد: اندیشمندان، متفکران و سیاسیون اسلامی که از مساله فلسین حمایت کردند هنوز با اقبال عمومی مواجه هستند و مورد تمجید وحمایت ملت های مسلمان قرار دارند.

تاتار ادامه داد: اسراییل فقط دشمن فلسطین نیست و با همه مسلمانان سر دشمنی دارد و این رژیم غاصب غده سرطانی منطقه و عاملی برای تفرقه بین امت اسلامی است.
فرماندار قصرشیرین گفت: مساله مهمی که در مورد آزادی قدس شریف باید مورد توجه قرار گیرد این است که مساله فلسطین از نقاط مشترک بین سران کشورهای اسلامی است و این نقطه مشترک می تواند تبدیل به روزنه ای برای اتحاد امت اسلامی باشد.
قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرزی رسمی و فعال خسروی و پرویزخان واقع است.

آخرین جمعه ماه مبارک رمضان به فرمان امام راحل به عنوان روز قدس نامگذاری شد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار