معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: عملیات برداشت گندم از سطح ۱۴ هزار هکتار مزارع دیم و آبی این شهرستان آغاز شد.
کد خبر: ۹۶۱۹۰۱
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۲ 06 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،حشمت رضایی افزود: امسال بیش از ۱۴ هزار هکتار از اراضی دیم و آبی شهرستان زیر کشت گندم رفته که با توجه به کاهش نزولات آسمانی و تنش آبی و خسارت‌هایی که در بحث اراضی دیم داشتیم پیش بینی می‌شود هشت هزار تن گندم برداشت شود.
وی اظهار داشت: ۲ کمیسیون خرید گندم در بخش سومار و همچنین سیلوی ذخیره گندم بخش خصوصی کار خرید محصول گندم از کشاورزان را بر عهده دارند.
معاون برنامه ریزی و هماهنگی امور عمرانی فرماندار قصرشیرین گفت: همچنین در طول زمان عملیات برداشت کارشناسان کشاورزی بر کار برداشت و خرید محصول کشاورزان نظارت می‌کنند.
رضایی تاکید کرد: ۱۰ دستگاه کمباین کار برداشت گندم را انجام می‌دهند و هماهنگی لازم برای تامین سوخت ادوات کشاورزی نیز انجام شده است.
او همچنین از آغاز همزمان کار برداشت محصولات چغندر قند و کلزا خبر داد و یادآور شد: امسال ۱۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی شهرستان به کشت چغندر و ۱۵۵ هکتار نیز به کشت کلزا اختصاص یافته است.

قصرشیرین در غرب کرمانشاه با بیش از ۲۷ هزار نفر جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق و وجود ۲ مرزی رسمی خسروی و پرویزخان در مجموع ۳۱ هزار هکتار اراضی کشاورزی دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار