مسؤول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: از زمان شروع اپیدمی کرونا تا امروز حدود ۹۳۰ مادر باردار کرونایی شناسایی شده که ۱۵۰ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های استان بستری شده‌اند.
کد خبر: ۹۶۱۹۰۴
تاریخ انتشار: ۱۶ ارديبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۹ 06 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از فارس، شیوا کاظمی امروز در جمع اصحاب رسانه، با تبریک روز جهانی مامایی، اظهار داشت: یک روز در دنیا به احترام حرفه مامایی که قدمتی به اندازه حیات بشر دارد به این نام نامگذاری شده است.

وی در توضیح اقدامات انجام شده از سوی امور معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در دوران کرونا برای مادران باردار، گفت: ماماها همانند همکاران کادر درمان در دوران کرونا در کنار مادران خدماتی را در عرصه‌های مهم پیشگیری و درمان ارائه می‌دهند.

مسؤول امور مامایی معاونت درمان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه ادامه داد: همکاران سنگر بهداشت در عرصه پیشگیری از اسفندماه سال ۹۸ در کنار مادران بوده‌اند بدین صورت که مراقبت‌های دوران بارداری را به صورت مراجعه حضوری محدود کرده و به پیگیری‌ها تلفنی غربالگری‌هایی لازم را انجام داده‌اند.

وی تصریح کرد: در مرحله دوم با مراجعه حضوری به منزل مادران با انجام تست تعداد مادران مبتلا را شناسایی و در صورت نیاز ارجاع می‌دهند، اما عمده مادران را قرنطینه خانگی و به صورت تلفنی پیگیری روزانه می‌کنند.

کاظمی خاطرنشان کرد: از زمان شروع اپیدمی کرونا تا امروز حدود ۹۳۰ مادر باردار کرونایی شناسایی شده که ۱۵۰ نفر از این تعداد در بیمارستان‌های استان بستری و ۲۰ نفر هم در بخش‌های ویژه تحت درمان قرار گرفتند و الان هم در وضعیت کنترل شده‌ای هستیم.

وی اضافه کرد: در عرصه درمان هم به تمام بیمارستان‌های استان ابلاغ شد که در بدوورود مادر به بیمارستان، یک‌سری اقدامات خاص برای مادر از نظر ابتلا به کرونا انجام شود اگر مادر علائم داشت در بخش ایزوله تحت درمان قرار گیرد.

کاظمی در توضیح تفاوت اصلی حرفه مامایی و متخصص زنان و زایمان، گفت: پرسه بارداری یک فرایند طبیعی است و اصلا ماهیت بیماری‌زایی ندارد که نیازمند مراقبت‌های پیشرفته باشد و تنها نیاز به حمایت دارد که ماماها برای حمایت‌ها یک باردادی و زایمان طبیعی آموزش دیده‌اند؛ اگر مادر وارد بارداری پرخطر شود ماما باید مادر را به متخصص زنان ارجاع دهد تا در مورد باداری و زایمان به صورت ویژه و تخصصی آموزش بینند.

وی در خصوص مراقبت‌های بارداری در دوران کرونا، گفت: مادران به محض علائم کرونا تب، لرز، بدن درد و علائم گوارشی حتما با ماما و مراقب خود تماس بگیرند تا راهنمایی شوند.

کاظمی در پایان، در مورد واکسیناسیون مادران باردار، خاطرنشان کرد: فعلا واکسن‌هایی که در دست داریم برای مادرها منع مصرف دارد، یک نوع واکسن داریم که به محض تایید از مراجع علمی برای مادران اعلام می‌شود.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار