رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه گفت: سایت دیوار و قیمت‌هایی که در آن لحاظ می‌شود عامل اصلی مشکلات بازار رهن و اجاره مسکن است.
کد خبر: ۹۶۷۳۷۰
تاریخ انتشار: ۰۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۵۳ 29 May 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا،بابک مرادی ، با اشاره به مصوبه‌ای که بر اساس آن باید میزان اجاره بها در کلانشهرها از جمله کرمانشاه 20 درصد نسبت به سال گذشته افزایش پیدا کند، خاطرنشان کرد: متاسفانه بسیاری از مالکین از این افزایش 20 درصدی تمکین نکرده و از افزایش 35 تا 40 درصدی صحبت می‌کنند.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه افزود: امکان تحمیل قیمت نیز به مالکین وجود ندارد و واحدهای مشاور املاک تنها می‌توانند از رهن و اجاره دادن واحدهای مسکونی با قیمت غیرمتعارف خودداری کنند.

مرادی عامل اصلی نابسامانی قیمت اجاره بها را سایت "دیوار" دانست و عنوان کرد: در این سایت وقتی یک نفر قیمتی را برای رهن و اجاره ملک خود درج می‌کند، سایر مالکین نیز با تبعیت از آن قیمت‌ها را بالا می‌برند.

وی افزود: بیشتر از یک سال است پیگیریم قیمت‌ها از سایت دیوار برداشته شده و نرخ‌ها توافقی شود، اما این کار انجام نشد و همچنان شاهد نابسامانی بازار رهن و اجاره هستیم.

رئیس اتحادیه مشاورین املاک کرمانشاه با بیان اینکه این مستاجرین هستند که از این مشکلات آسیب جدی می‌بینند، ادامه داد: از دست اتحادیه مشاورین املاک به تنهایی کاری ساخته نیست و نیازمند همکاری بخش‌های مختلف برای پایان دادن به این وضعیت هستیم.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار