استاندار کرمانشاه؛
استاندار کرمانشاه اجرای سامانه سردسیری، سد بیستون و ادامه طرح گرمسیری را مطالبات مهم کرمانشاه در حوزه آب معرفی کرد.
کد خبر: ۹۶۸۵۹۲
تاریخ انتشار: ۱۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 03 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه ،«هوشنگ بازوند» در جلسه کارگروه استانی سازگاری با کم آبی و شورای حفاظت آب استان که با حضور رئیس حوضه آبریز رودخانه کرخه و مرزهای غربی شرکت مدیریت منابع آب ایران برگزار شد؛ اظهار داشت: در ساختار جدید وزارت نیرو به منظور مدیریت مناسب منابع آب و چالش های این بخش، برای حوضه های آبریز یک مدیریت واحد قرار داده اند که به تقسیم عادلانه آب بسیار کمک می‌کند.

 

وی افزود: در ستاد بحران استان به بررسی جدی موضوع خشکسالی و اثرات آن در حوزه آب شرب و کشاورزی پرداخته شد و ما وظیفه داریم به هر شکل ممکن آب شرب مردم در شهرها و روستاها را تامین کنیم و برای اینکار برنامه ریزی لازم را انجام داده ایم.

 

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه سال جاری سال تولید، پشتیبانی‌ها و مانع زدایی ها است در ادامه عنوان کرد: آب یکی از زیرساخت های لازم برای پشتیبانی از تولید است و با توجه به وضعیت خشکسالی، انتظار داریم تجدید نظرهایی در تخصیص های آب به خصوص در حوزه صنعت و معدن صورت گیرد.

 

وی ادامه داد: پیرامون تخصیص آب سد بیستون با وزارت نیرو رایزنی های لازم صورت گرفته و توافقات لازم انجام گرفته است.

 

بازوند خاطرنشان کرد: اگر مشکل تخصیص آب سد بیستون حل نشود در ۵ تا۱۰ سال آینده بیش از ۳۰ تا ۴۰ هزار کارگر به علت کمبود آب و تعطیلی صنایع، بیکار می شوند.

 

مدیر ارشد استان در طرح بزرگ گرمسیری گفت: مشکلات اجرایی این طرح تا سرپل ذهاب و بازی دراز حل شده و ولی برای ادامه این پروژه تا نفت شهر نیازمند اعتبارات ویژه هستیم.

 

وی سامانه سردسیری را دیگر طرح مهم و محوری استان معرفی کرد که ۲۰۰ هزار هکتار از زمین های دیم کرمانشاه را آبی می کند و یک تحول جدی در حوزه کشاورزی استان رخ می دهد.

 

بازوند ادامه داد: دکتر اردکانیان دستور مطالعه سامانه سردسیری را داده اند و اجرای آن یکی از مطالبات جدی کرمانشاه است.

 

مدیر ارشد استان در بخش دیگری از سخنانش به موضوع جابجایی معاون عمرانی استانداری اشاره کرد و گفت: مهندس سالاری ۲۸ اردیبهشت ماه استعفای خود را کتبا اعلام کرد و من از ایشان درخواست کردم تا معرفی معاون جدید به فعالیت خویش ادامه دهند که بزرگوارانه تا امروز ادامه فعالیت دادند.

 

وی در مورد معاون جدید عمرانی استانداری کرمانشاه گفت افزود: مهندس فخری در استان کرمانشاه نیاز به معارفه ندارد و همه با توانمندی های ایشان آشنا هستند و یکی از مدیران بسیار باتجربه در حوزه شهرداری‌ها است که چند سال اخیر هم معاون عمرانی استان سمنان بوده اند.

 

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار