مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان کرمانشاه با اعلام اینکه امسال ۳۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای نخستین بار در مناطق روستایی استان اجرا می‌شود، گفت: با اجرای این میزان شبکه‌گذاری تمام روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان به شبکه اینترنت متصل می‌شود.
کد خبر: ۹۶۹۲۳۱
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۲۳ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«شهریار بهنیا»با بیان اینکه استان کرمانشاه با ۲ میلیون نفر جمعیت، هزار و ۷۱۲ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد، افزود: با سرمایه‌گذاری‌های انجام شده توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در سال‌های اخیر از این تعداد اکنون هزار و ۵۲۸ روستا دارای اینترنت پرسرعت است.

به گفته او اکنون ۱۸۴ روستای بالای ۲۰خانوار استان کرمانشاه فاقد شبکه اینترنت است که با برنامه ریزی انجام شده امسال تمام این روستاها به شبکه اینتریت متصل می شود.

وی اظهار داشت: سال گذشته ۲۰۰ کیلومتر فیبرنوری برای توسعه اینترنت مناطق روستایی استان کرمانشاه اجرا شد.

بهنیا در ادامه سخنانش گفت: در ۲ ماه گذشته ۱۴۴ روستای استان از خدمات مکالمه و اینترنت تلفن همراه بهره‌مند شدند و تعداد روستاهای دارای اینترنت پرسرعت به هزار و ۵۲۸ روستا رسید.

بیش از ۴۷۰ نفر به شبکه ملی اطلاعات متصل شدند

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات کرمانشاه در بخش دیگری از سخنانش از احداث یک سایت جدید مخابراتی توسط شرکت های وب در شبکه ایرانسل با قابلیت پشتیبانی ۳G و ۴G خبر داد.

بهنیا با اشاره به بهره برداری ۱۳۳سایت از پروژه مشترک اپراتور ایرانسل و های‌وب، بیان کرد: یک سایت جدید دیگر با قابلیت استفاده از فناوری ۳G و ۴G از سایت‌های پروژه های‌وب در شبکه ایرانسل روشن و به بهره برداری رسیده است.

وی افزود: این سایت در روستای «بانی گمکان» احداث شد و روستاهای سیاران نهراب، بانی گلان و نهراب ده‌رش را با ۱۲۴ خانوار و بیش از ۴۷۰ نفر جمعیت به‌صورت اقماری تحت پوشش آنتن‌دهی و اینترنت قرار می‌دهد.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۱ بخش، ۳۲ شهر، ۸۶ دهستان و ۲ هزار و ۵۹۵ آبادی دارد و ۲.۴ درصد جمعیت کشور در این استان سکونت می کنند که از این تعداد ۷۵ درصد در نقاط شهری و ۲۵ درصد در نقاط روستایی زندگی می کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار