یک کارشناس علوم تربیتی گفت: کرونا دانش‌آموزان مقطع ابتدایی را بیشتر از سایر دانش آموزان در معرض افت تحصیلی قرار داد.
کد خبر: ۹۶۹۲۶۴
تاریخ انتشار: ۱۷ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۵ 07 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه  به نقل ازایسنا،زهره بالاگبری  از آموزش مجازی به عنوان فصل جدیدی در آموزش دانش‌آموزان یاد کرد و افزود: گرچه در دوران قبل از کرونا آموزش‌های از راه دور را برای بزرگسالان داشتیم، اما دانش‌آموزان این نوع آموزش را تجربه نکرده بودند، لذا طبیعتا دانش‌آموزان در این نوع آموزش دچار آسیب‌هایی خواهند شد که احتمال افت تحصیلی آنها را بالا می برد.

بالاگبری ادامه داد: گرچه آموزش مجازی سختی های خاص خود را برای همه دانش‌آموزان و معلم‌ها و حتی خانواده ها داشت و تقریبا اغلب دانش‌آموزان را در معرض آسیب و افت تحصیلی قرار داده، اما در این بین برخی دانش آموزان بیشتر در معرض آسیب و افت تحصیلی قرار گرفتند.

این کارشناس علوم تربیتی با بیان اینکه دانش‌آموزان مقطع ابتدایی بیشتر از سایر دانش‌آموزان در دوران کرونا در معرض افت تحصیلی قرار دارند، گفت: آموزش مجازی در مقاطع پایین با توجه به نیاز به ارتباط رودرروی معلم و دانش آموز برای انتقال مفاهیم با سختی های بیشتری همراه است، لذا دانش آموزان مقطع ابتدایی به ویژه کلاس اولی ها بیشترین آسیب را از آموزش مجازی دیده‌اند.

وی با بیان اینکه تعلیم و تربیت فقط این نیست که معلم مطالب درسی را در اختیار دانش آموز قرار دهد، افزود: بخش زیادی از فرآیند تعلیم و تربیت در ارتباطات و تعامل بین دانش آموز با معلم، کادر مدرسه و حتی سایر دانش آموزان شکل می گیرد که همه اینها باعث می شود تا خلاءهای آموزش مجازی بیشتر به چشم بیاید.

بالاگبری تاکید کرد: دانش آموزان مقطع ابتدایی برای یادگیری نیاز به کلاس‌های حضوری و آموزش چهره به چهره دارند و کلاسهای مجازی بیشتر برای رفع اشکال است و می‌تواند مکملی برای آموزش‌های آنلاین باشد.

بالاگبری با تاکید بر اینکه دانش‌آموزان با بهره هوشی بالاتر در دوران کرونا کمتر دچار افت تحصیلی می شوند، گفت: این دسته از دانش‌آموزان مفاهیم را سریعتر دریافت کرده و احتمال افت تحصیلی آنها کمتر است، در حالی که دانش‌آموزان با بهره هوشی پایین‌تر بیشتر آسیب خواهند دید.

وی سپس با تاکید بر اینکه شیوع کرونا دانش‌آموزان دارای خانواده‌های ضعیف‌تر از نظر اقتصادی را بیشتر در معرض آسیب و افت تحصیلی قرار داده، گفت: دانش‌آموزان آن دسته از خانواده‌هایی که به دلیل مشکلات اقتصادی نتوانسته اند برای فرزندان خود گوشی هوشمند تهیه کنند، به دلیل عدم برخورداری از امکانات اغلب دچار سرخوردگی و واماندگی شده‌اند که آنها را در معرض افت تحصیلی قرار خواهد داد.

بالاگبری ادامه داد: مراجعات نشان می دهد اغلب دانش‌آموزانی که به دلیل ضعیف بودن بنیه اقتصادی خانوار خود دسترسی به گوشی هوشمند برای حضور در شبکه شاد ندارند، دچار نوعی سرخوردگی و حس ناامیدی هستند که این موضوع می تواند آسیب های زیادی را متوجه آموزش آنها کرده و در نهایت افت تحصیلی آنها را در پی داشته باشد.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار