رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان کرمانشاه گفت: فرهنگ دوچرخه‌سواری و مواجه با افراد رکاب‌زن در شهر کرمانشاه نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته، اما هنوز در این زمینه نمره قبولی نگرفته است.
کد خبر: ۹۶۹۴۸۲
تاریخ انتشار: ۱۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۰۰ 08 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازفارس،ایوب محمودی، اظهار داشت: هیأت دوچرخه‌سواری استان دو هدف در بخش همگانی و قهرمانی را دنبال می‌کند،در بخش همگانی ترویج و توسعه فرهنگ دوچرخه‌سواری و آشنایی مردم شهر با این فرهنگ اصلی‌ترین هدف بوده و در بخش قهرمانی نیز استعدادیاب‌های هیأت و باشگاه‌ها افراد حائز شرایط حرفه‌ای را شناسایی خواهند کرد.

وی در خصوص سطح فرهنگ دوچرخه‌سواری در شهر کرمانشاه، گفت: فرهنگ دوچرخه‌سواری و مواجه با افراد رکاب‌زن در شهر کرمانشاه نسبت به سال‌های گذشته رشد قابل توجه‌ای داشته، اما هنوز نمره قبولی نخواهد گرفت و مستلزم طراحی و اجرای برنامه‌های بسیار زیادی است.

رئیس هیأت دوچرخه‌سواری استان کرمانشاه اضافه کرد: حقیقت امر این است که مردم شهر کرمانشاه در دو بخش سواره و عابر هنوز به دیدن افراد رکاب زدن عادت نکرده و این مساله در مواجه با رکاب زنان بانو نیز در سطح ضعیف‌تری نسبت به آقایان قرار دارد.

وی در تشریح برنامه‌های هیأت دوچرخه‌سواری استان در این خصوص، گفت: برگزاری همایش‌های دوچرخه‌سواری با استفاده از استعداد باشگاه‌های فعال، مهمترین برنامه ما در خصوص مواجه با این موضوع است و از طرف دیگر زیرساخت‌های لازم برای عبور رکاب‌زنان در سطح شهر نیز باید طراحی و اجرا شود.

محمودی اضافه کرد: در خصوص تعریف و ایجاد مسیرهای دوچرخه‌سواری نیز در سطح شهر برنامه‌ریزی و توافقات بسیار خوبی صورت گرفته و به‌زودی شاهد بهره‌برداری از آن‌ها خواهیم بود.

وی در پایان، خاطرنشان کرد: به مناسبت روز جهانی دوچرخه‌سواری همایشی با حضور ۶ باشگاه رسمی این رشته و بیش از ۱۲۰ ورزشکار در شهر کرمانشاه و برخی از شهرستان‌های تابع استان برگزار شد و به قید قرعه به 15 نفر از حاضران جوایزی اعطا شد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار