معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گفت: باتوجه به فعالیت مرکز تحقیقات اختلالات خواب در کرمانشاه و پیشرفت‌های به دست آمده در این زمینه، شبکه اختلال خواب کشور راه‌اندازی خواهد شد.
کد خبر: ۹۷۰۶۱۲
تاریخ انتشار: ۲۳ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۳ 13 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،دکتر «فرید نجفی»در دیدار با روسای دانشکده ها و مراکز پژوهشی و تحقیقاتی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به اینکه اکنون در بیمارستان فارابی شهر کرمانشاه مرکز تحقیقات خواب فعال است، اظهار امیدواری کرد مدیریت مرکز اختلال خواب کشور بر عهده مرکز کرمانشاه قرار گیرد.

او در ادامه سخنانش با بیان اینکه در حوزه تحقیقات و فناوری، ساختار پژوهشکده‌ها را مورد بازنگری قرار می دهیم، گفت: در ارزیابی مراکز تحقیقاتی، تخصصی بودن بسیار حایز اهمیت خواهد بود.

وی اضافه کرد: تصویب مراکز تحقیقاتی به شکل قطعی از مواردی است که به صورت جدی در معاونت تحقیقات وزارت بهداشت در حال پیگیری است.

وی گفت: در مبحث چارت مراکز تحقیقاتی و پژوهشکده ها، یک کمیته ویژه برای حوزه فناوری و یک کمیته ویژه برای حوزه تحقیقات تشکیل شده است و در این زمینه به نتایج بسیار خوبی دست یافته ایم.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی افزود: این کار با همکاری معاونت توسعه وزارت بهداشت در حال پیگیری است و امیدواریم در چند ماه آینده به سرانجام برسد و بتوانیم با تعریف استاندارهای لازم در این زمینه چارت مراکز تحقیقات و فناوری را مصوب کنیم.

وی در ادامه گفت: دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در بحث تحقیقات و فناوری از جایگاه بسیار ویژه ای در کشور برخوردار است.

نجفی اظهار داشت: با تلاش های انجام شده COLD ROOM (اتاق سرد) بسیار خوبی برای نگهداری بیوبانک دانشگاه آماده شده و تعداد هشت یخچال دیگر به آن اضافه خواهیم کرد.

معاون تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در سفری سه روزه به استان کرمانشاه ضمن افتتاح چند طرح دانشگاه علوم پزشکی و بازدید از پروژه های در دست احداث در نشست با مدیران دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه نیز شرکت کرد.

فعالیت ۸۵رشته در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه

به گزارش ایرنا؛ دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه در سال ۱۳۴۷ با مدرسه عالی پرستاری کار خود را آغاز کرد و سپس در سال ۱۳۵۴ با تبدیل شدن به دانشکده پزشکی به خدمت رسانی به مردم خطه غرب کشور همت گماشت.

دانشکده پزشکی پس از انقلاب شکوهمند اسلامی در سال ۱۳۶۴ با تبدیل شدن به دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی کرمانشاه قوام بیشتری گرفت و علاوه بر امر درمان و آموزش به پژوهش، نوآوری و تلاش برای پیشرفت علوم پزشکی و پیراپزشکی پرداخت. این دانشگاه هم اکنون دارای هشت معاونت، هشت دانشکده، هفت مرکز آموزشی درمانی در شهرستان کرمانشاه، ۱۷ بیمارستان و ۱۴ شبکه بهداشت و درمان در شهرستان ها است.

دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیات علمی دارد. ۱۲۰ دانشجوی خارجی نیز در رشته های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار