رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه گفت: برای انتخابات شوراها در ۴۵۸ شعبه شهر کرمانشاه فرایند اخذ رای به صورت تمام الکترونیکی و برای ریاست جمهوری به صورت نیمه مکانیزه است.
کد خبر: ۹۷۰۸۷۹
تاریخ انتشار: ۲۴ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۹ 14 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«محمد ایمانی» افزود: رای گیری الکترونیک صرفا در شهر کرمانشاه آن هم برای انتخابات شوراهای اسلامی برگزار می‌شود و در سایر شهرستان‌ها فرایند اخذ رأی به صورت دستی است.

وی در خصوص انتخابات ریاست جمهوری نیز گفت: از ۲۵ فرایند رأی گیری ۲ فرایند اخذ رأی و شمارش آرا به صورت سنتی برگزار می شود.

ایمانی در خصوص شیوه اخذ رأی الکترونیکی نیز توضیح داد: ابتدا تحویل مدارک و احراز هویت و استعلام انجام می شود که فرد بالای ۱۸ سال داشته و قبلا رأی نداده باشد.

او افزود: یک کارت تعرفه همانند کارت عابربانک به فرد می دهیم و پای صندوق نیز فرد آموزش لازم برای رأی گیری را دریافت می کند.

به گفته مدیر فناوری اطلاعات استانداری کرمانشاه در سال ۹۶ نیز انتخابات شوراها در سه شهر جوانرود، کنگاور و اسلام آباد غرب به صورت الکترونیکی برگزار شد و این دومین تجربه برگزاری انتخابات الکترونیکی در استان است.

ایمانی دلیل محدود شدن انتخابات الکترونیکی به شهر کرمانشاه در این دوره را محدودیت منابع و تجهیزات عنوان کرد و گفت‌: انتخابات الکترونیکی در آینده گسترده تر خواهد شد چرا که صحت و سرعت بیشتری دارد.

وی بیان داشت: در تجربه انتخابات سال ۹۶ نتایج به فاصله یک ساعت بعد از اتمام رأی گیری مشخص شد.

نکته دیگر ایمانی در خصوص انتخابات الکترونیکی این بود که صندوق ها به صورت اتوماتیک رای های کاغذی را نیز چاپ و انبار می کنند.

او در خصوص احتمال قطعی برق نیز گفت: صندوق های اخذ رای مجهز به باطری پشتیبانی هستند که می توانند تا یک ساعت بدون برق کار کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار