مدیر زراعت شرکت کشت و صنعت ماهیدشت از پرداخت ۱۰۰ درصد وجوهات مربوط به خرید دانه کلزا تحویلی به این شرکت در سال زراعی جاری خبر داد.
کد خبر: ۹۷۱۱۵۴
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۰ 15 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا،«کیوان فرهنگ‌آسا» افزود: امسال در قالب کشت قراردادی کلزا تاکنون به میزان ۳۴هزار و ۶۲۶ تن دانه روغنی کلزا از زارعین طرف قرارداد این شرکت در استان های کرمانشاه، خوزستان و ایلام تحویل کارخانه روغنکشی این شرکت در کرمانشاه گردیده است.

به گفته او کل وجوهات زارعین به ارزش ۳۷۴ میلیارد تومان به حساب آنها واریز شد.

مدیر زراعت کشت و صنعت ماهیدشت کرمانشاه در ادامه گفت: تا پایان فصل برداشت کلزا در مناطق سرد کرمانشاه و کردستان پیش‌بینی می‌گردد میزان ۴۰ هزار تن دانه روغنی کلزا از زارعین توسط کارشناسان این شرکت خریداری گردد.

فرهنگ آسا افزود: در سال جاری باتوجه به کشت قراردادی کلزا توسط شرکت مذکور دانه خریداری شده از زارعین با پنج درصد بیش از نرخ مصوب خرید دولت به میزان ۱۱هزار و ۵۵۰ تومان در هر کیلو خریداری شد که این موضوع موجب استقبال زارعین گردیده که افزایش سطح زیرکشت در سال آینده را نوید می دهد.

استان کرمانشاه ۹۹۵ هزار هکتار زمین کشاورزی دارد و سالانه چهار میلیون و ۲۰۰ هزار تن انواع محصولات کشاورزی، باغی و دامی در این استان تولید می‌شود.

سه هزار و ۸۰۰ هکتار از اراضی استان کرمانشاه در سال زراعی جاری زیرکشت کلزا رفته و پیش بینی می شود امسال بیش از ۱۰ هزار تن محصول کلزا از این مزارع برداشت شود.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار