کرمانشاه - ایرنا - مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه با اشاره به میزان بالای مراجعات مردمی و نارضایتی آنها، راه‌اندازی مرکز شماره ۲ پزشکی قانونی در کرمانشاه را ضروری دانست و گفت: برای این کار، ۲۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.
کد خبر: ۹۷۱۱۵۶
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۲ 15 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا،دکتر «سلیم خانی»فضای موجود را برای ارائه خدمات به مراجعان کافی ندانست و اظهار داشت: رایزنی‌های لازم با شهرداری انجام شده تا سالن تشریح و آزمایشگاه را به محل آرامستان‌ها منتقل و از این طریق از حجم مراجعات و میزان معطلی مراجعان به مرکز بکاهیم.

۲ مرکز پزشکی قانونی سرپلذهاب و جوانرود ۶ ماه دیگر افتتاح می‌شود

وی از افتتاح و بهره‌برداری از مراکز پزشکی‌قانونی در شهرستان‌های سرپل‌ذهاب و جوانرود در شش ماه آینده خبر داد و افزود: در راستای اجرای تفاهم‌نامه بین استانداری کرمانشاه و سازمان پزشکی قانونی کشور در خصوص احداث مراکز پزشک قانونی در مناطق زلزله زده، این ۲ مرکز با اعتبار حدود چهار میلیارد تومان کلنگ‌زنی شد و تا شش ماه دیگر آماده خدمت‌رسانی به مردم است.

خانی با اشاره به افتتاح مرکز پزشکی قانونی در شهرستان پاوه و بازسازی مرکز پزشکی قانونی در شهرستان اسلام‌آبادغرب در سال گذشته ادامه داد: رییس قوه قضاییه در سفر به کرمانشاه ۷۰۰ میلیون تومان برای راه‌اندازی بخش رادیولوژی سالن تشریح در کرمانشاه تخصیص داد که این بخش تا یک هفته آینده تکمیل و به بهره‌برداری می‌رسد.

مدیرکل پزشکی قانونی استان کرمانشاه این سازمان را بازوی قوه قضاییه جهت احقاق حق و رسیدن به عدالت توصیف کرد و گفت: برای تحقق این هدف در کمتر از سه سال گذشته همه شهرستان‌های استان به جز روانسر و گیلانغرب را به سالن تشریح و مرکز مجهز کردیم تا مردم این شهرستان‌ها مسافت کمتری را برای کارهای اداری خود طی کنند.

افزایش ۱۵ درصدی فوت ناشی از سوختگی و غرق‌شدگی در کرمانشاه

وی ضمن ارائه گزارشی از عملکرد پزشکی قانونی استان از مراجعه ۴۶ هزار نفر به صورت سرپایی در سال گذشته خبر داد و اظهار داشت: ۹ هزار نفر در بخش تصادفات، ۶۰۴ نفر مصدومین حادثه کار، ۳۹ فوتی حادثه کار و ۴۵۰ فوتی ناشی از تصادف به این مرکز مراجعه کردند.

خانی با اشاره به اینکه در سال گذشته ۲۲ نفر بر اثر استنشاق گاز منوکسیدکربن، ۶۳ نفر بر اثر سوختگی، ۳۷ نفر بر اثر غرق‌شدگی و ۱۸ نفر بر اثر برق‌گرفتگی جان خود را از دست دادند، یادآور شد: فوت ناشی از سوختگی و غرق‌شدگی ۱۵ درصد نسبت به سال ۹۸ بیشتر شده است.

وی، ساعت کاری پزشکی قانونی را از هفت صبح تا ۱۷ عصر اعلم کرد و خطاب به مردم کرمانشاه هم گفت : همکاران ما در این ایام مرخصی هم ندارند و تمام وقت در حال ارائه خدمت به مردم هستند لذا از همه مراجعان می‌خواهیم با صبوری و اجتناب از درگیری ما را در صدور گواهی‌های مربوطه یاری کنند.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار