رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعلام اینکه این دانشگاه در حوزه پژوهش و فناوری در رتبه سوم کشور قرار دارد، گفت: از همین رو پارک علم و فناوری به عنوان مرکزیت غرب کشور به کرمانشاه داده شد که نیازمند اختصاص زمین مناسب‌ است.
کد خبر: ۹۷۱۱۵۸
تاریخ انتشار: ۲۵ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۷ 15 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه، به نقل از ایرنا، دکتر «محمودرضا مرادی» در نشستی با «عبدالرضا مصری» نایب رییس مجلس شورای اسلامی در ساختمان مرکزی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه افزود: برای تامین و خریداری تجهیزات سرمایه‌ای استان که از محل کمک خیرین تقبل شده است، نیاز به پیگیری و مساعدت نمایندگاه استان در مجلس داریم.

وی خطاب به دکتر مصری گفت: بیمارستان ۸۰ تختخوابی سرپل ذهاب که توسط خیرین کاشان در حال ساخت است تاکنون پیشرفت فیزیکی مناسبی داشته و تکمیل این بیمارستان نیاز به تخصیص اعتبار لازم دارد که نیازمند مساعدت جنابعالی هستیم.

رییس دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ادامه اظهار داشت: در بیمارستان آیت الله طالقانی نیز نیاز مبرم به یک دستگاه MRI (ام آر آی) داریم که تمام کارهای مربوطه به انجام رسیده اما با توجه به اینکه به تازگی ۲ دستگاه MRI وارد کشور شده که انتظار می رود این مرکز در اولویت قرار گیرد.

مرادی در ادامه انتخاب مصری را به عنوان نایب رییس مجلس شورای اسلامی تبریک گفت و افزود: حضور شما به عنوان یک نماینده ملی در مجلس مایه مباهات و افتخار کرمانشاهیان است.

نماینده مردم کرمانشاه در مجلس شورای اسلامی نیز در این نشست از زحمات و تلاش‌های شبانه روزی رییس دانشگاه علوم پزشکی و مجموعه بهداشت و درمان استان قدردانی کرد.

مصری افزود: در طول تصدی آقای مرادی به عنوان رییس دانشگاه به راستی که آرامش خاصی بر این مجموعه بزرگ حکمفرما بوده و این نشان از نگاه پدرانه و بدون تبعیض وی به زیرمجموعه دارد.

به گزارش ایرنا، دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه هشت دانشکده دانشکده‌های پزشکی، دندانپزشکی، داروسازی، پرستاری و مامایی، بهداشت، تغذیه، پیراپزشکی و دانشکده پرستاری سنقر و کلیایی دارد.

۸۵ رشته تحصیلی در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مقاطع مختلف دایر است که از این تعداد ۱۴ رشته در مقطع PHD (دکترای تخصصی) است و ۲۰ رشته در دستیاری تخصصی، سه رشته دکترای عمومی (پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی)، ۲۵ رشته کارشناسی ارشد، ۲۲ رشته کارشناسی و ۲ رشته کاردانی است.

این دانشگاه همچنین ۴۵۳ عضو هیأت علمی دارد.

۱۱۶ دانشجوی خارجی نیز در رشته‌های دکترای عمومی پزشکی، دندانپزشکی و داروسازی در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

براساس آمارها سالانه بیش از ۸۰۰ مقاله در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تولید و منتشر می‌شود.



منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار