رییس دادگستری گیلانغرب گفت: نامزدهای انتخاباتی شوراهای اسلامی شهر اصول اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند و ضمن حفظ احترام یکدیگر، از تبلیغات غیرمجاز و خارج از چارچوب‌های قانونی خودداری نمایند.
کد خبر: ۹۷۱۳۹۵
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۷ 16 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا،«نورالدین صفری» افزود: تبلیغات در همه فضاها به خصوص فضای مجازی تنها در چارچوب قانون و موعد مقرر پذیرفتنی است و با تبلیغات خارج از ضوابط تعریف شده که زمینه‌ساز اخلال در نظم و قانون باشد مطابق مقررات برخورد خواهد شد.

وی اظهار داشت: هر گونه محتوا به منظور ترغیب و تشویق مردم به تحریم و یا کاهش مشارکت در انتخابات و تجمع اعتراض آمیز بدون مجوز و هر اقدامی که به نحوی موجب اخلال در امر انتخابات شود جرم بوده و با متخلف برابر قانون برخورد خواهد شد.

رییس ستاد پیشگیری و رسیدگی به جرایم انتخاباتی گیلانغرب گفت: ستاد پیشگیری از جرم با هدف پالایش و رصد مداوم همه اقدام ها و فعالیت‌های انتخاباتی و پیشگیری از جرایم انتخاباتی در دادگستری این شهرستان تشکیل شده است.

صفری ادامه داد: ۲شعبه ویژه در دادسرا و دادگستری به منظور رسیدگی به جرایم و تخلفات انتخاباتی ایجاد شده و جرایم انتخاباتی با سرعت دقت و قاطعیت رسیدگی و با متخلفین برخورد خواهد شد.

وی سلامت انتخابات و حضور حداکثری مردم را هدف اصلی این رویداد مهم سیاسی و اجتماعی در سطح کشور بیان کرد و به نامزدها توصیه نمود: ضمن پرهیز از هرگونه تخریب و تبلیغات منفی قانون انتخابات را با دقت مطالعه نمایند.

او اظهار داشت: تخلفات فقط متوجه کاندیداها نبوده و تخلفات هواداران و خانواده های آن ها هم به نام کاندیداها نوشته خواهد شد.

صفری ابراز امیدواری کرد همه عوامل بتوانند از توان و ظرفیت های لازم برای ایجاد شور و نشاط در برگزاری انتخاباتی سالم نهایت استفاده را بنمایند.

رییس دادگستری شهرستان گیلانغرب، هدف اصلی ستاد پیشگیری از جرائم انتخاباتی را برگزاری انتخاباتی پرشور، سالم و درسایه امنیت کامل دانست و تاکید کرد: ستاد پیشگیری از جرایم انتخاباتی با جدیت تمام به موضوع تخلفات و جرایم انتخاباتی ورود خواهد کرد و با سرعت و دقت کامل موضوعات را رصد می کنند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور در روز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه نیز برگزار خواهد شد.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲هزار نفر جمعیت دارد.



منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار