استاندار کرمانشاه با تاکید بر لزوم فراهم کردن شرایط جهش تولید در بخش کشاورزی استان، اظهار کرد: باید از کشاورزی سنتی و معیشتی به سمت کشاورزی اقتصادی حرکت کنیم.
کد خبر: ۹۷۱۴۱۲
تاریخ انتشار: ۲۶ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۰ 16 June 2021

به گزارش خبرگزاری تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،هوشنگ بازوند در جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان کرمانشاه که برگزار شد، از کشاورزی به عنوان یکی از ظرفیت‌های بزرگ توسعه استان یاد کرد و ادامه داد: نباید کشاورزی استان صرفا با هدف کشت محصول و امرار معاش باشد، بلکه باید به سمت کشاورزی صنعتی و اقتصادی حرکت کنیم.

وی با بیان اینکه کرمانشاه از نظر ظرفیت‌ها و ثروت‌های طبیعی در بخش کشاورزی غنی است، یادآور شد: ما هم ملزم هستیم ابزار استفاده از این ظرفیت‌ها را فراهم کنیم.

استاندار کرمانشاه وجود اراضی حاصلخیز وبارش مناسب نسبت به سایر استان‌های کشور را از ظرفیت‌های کرمانشاه دانست و عنوان کرد: طی چند سال اخیر تلاش شده بیشترین استفاده را از این ظرفیت‌ها داشته باشیم.

بازوند بهره‌برداری از ۴۰۵۰ هکتار از اراضی کشاورزی در قالب سامانه گرمسیری طی هفته گذشته را از جمله پیشرفت‌های کرمانشاه در حوزه کشاورزی اعلام کرد و افزود: به علاوه طی یکسال اخیر که بهره‌برداری از بیش از ۱۷ هزار هکتار از اراضی سامانه گرمسیری را داشتیم، میزان تولیدات کشاورزی تنها در همین منطقه نسبت به سال گذشته ۳۵۰ هزار تن افزایش داشته است.

بازوند با اشاره به امکان توسعه اقتصادی و اشتغالزایی که بخش کشاورزی می‌تواند ایجاد کند، خواستار تدوین بسته‌ای برای جهش تولید بخش کشاورزی در سال ۱۴۰۰ شد.

وی اظهار کرد: در این بسته لازم است علاوه بر تعیین چالش‌ها، فرصت‌ها و مشکلات بخش کشاورزی، نیازمندی به ادوات کشاورزی و تجهیزات مکانیزه هم دیده شود.

استاندار کرمانشاه همچنین خواستار همکاری بیشتر بانک‌ها برای پرداخت تسهیلات برای توسعه مکانیزاسیون بخش کشاورزی شد و خاطرنشان کرد: ما نیز تلاش می‌کنیم با استفاده از ظرفیت نمایندگان مجلس و ... سهمیه تجهیزات مکانیزه استان را بیشتر کنیم تا افراد کمتری برای دریافت این تجهیزات پشت نوبت بمانند.

وی بر لزوم مدیریت واحد در زمینه تهیه ادوات کشاورزی و تراکتور تاکید کرد و با انتقاد از نبود چنین مدیریت واحدی، آن را برای ایجاد جهش تولید در بخش کشاورزی ضروری دانست.

استاندار کرمانشاه در ادامه از سفر به سلیمانیه عراق به دعوت استاندار این استان در آینده نزدیک خبر داد و خواستار حضور فعالانه بخش خصوصی و اتاق بازرگانی در این سفر شد.

بازوند گفت: با توجه به تصویب منطقه آزاد تجاری قصرشیرین، لازم است از ظرفیت تجار و سرمایه‌گذاران سلیمانیه برای رونق این منطقه خصوصا در مرز پرویزخان استفاده کنیم.

کیوان کاشفی رئیس اتاق بازرگانی کرمانشاه نیز در ادامه از کسب جایگاه پنجم توسط کرمانشاه در زمینه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در شش ماهه دوم سال قبل خبر داد که این جایگاه به واسطه برگزاری به موقع و مناسب جلسات شورا آن هم به صورت کارشناسی شده بوده است.

 

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار