دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه از مردم خواست که پیش از ورود به شعب اخذ رای کُد داوطلبان شورای اسلامی شهر را بدانند تا معتل نشوند.
کد خبر: ۹۷۱۹۸۵
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 18 June 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،«جلیل بالایی» روز جمعه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا مستقر در ستاد انتخابات استان، اظهار داشت: اکنون در برخی از شعب اخذ رای شهرستان کرمانشاه شاهد تجمع رای دهندگان هستیم که روند اخذ در آنها کند شده است.

وی افزود: افرادی که قصد رای دادند دارند کُد داوطلبان مورد نظر خود برای ششمین دوره انتخابات شورای اسلامی شهر را نمی دانند که این موضوع منجر به معتل شدن آنها پای صندوق های الکترونیک اخذ رای شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه توضیح داد: صندوق های الکترونیک اخذ رای در شهر کرمانشاه تنها کُد داوطلبان شورای شهر را می پذیرد از این رو مردم برای رای دادن باید کُد داوطلبان مورد نظر خود را به یاد داشته باشند.

بالایی اظهار داشت: امسال انتخابات شورای شهر به صورت تمام الکترونیک در شهر کرمانشاه و نیمه الکترونیک در دیگر نقاط استان کرمانشاه برگزار می شود.

وی با بیان اینکه مرحله احراز هویت سیزهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری به صورت نیمه الکترونیک برگزار می شود، گفت: در این انتخابات ۲۳ روند از ۲۵ فرایند به صورت الکترونیک برگزار می شود.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه با توضیح اینکه فرایند انتخابات به ۲۵ فرآیند تقسیم می شود، گفت: در انتخابات شورای شهر کرمانشاه ۲۵ فرایند به صورت تمام الکترونیکی و در ریاست جمهوری هم ۲۳ فرآیند به صورت الکترونیکی و ۲ فرایند دستی برگزار می شود.

هزار و ۹۴۲ شعبه اخذ رای در استان فعال است

بالایی با اشاره به اینکه یک هزار و ۹۴۲ شعبه اخذ رای برای جمع‌آوری آرای مردم استان در نظر گرفته شده است، تاکید کرد: از این تعداد ۹۵۳ شعبه شهری و ۹۸۹ شعبه روستایی است و از مجموع شعب، یک هزار و ۵۵ شعبه ثابت و ۸۸۷ شعبه سیار است.

وی با بیان اینکه ۴۵۸ شعبه در سطح شهر کرمانشاه به سیستم تمام الکترونیک اخذ رای مجهز است، افزود: اکنون هزار و ۹۴۱ شعبه ما به سامانه های ارتباطی انتخابات کشور وصل شده است.

دبیر ستاد انتخابات استان کرمانشاه تعداد افراد واجد شرایط رای دادن در استان را یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ نفر اعلام کرد و یادآور شد: از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

بالایی گفت: در انتخابات پیش رو ۳۴ هزار و ۱۹ رای اولی در سطح استان داریم که از این آمار ۱۶ هزار و ۷۱۵ نفر زن و ۱۷ هزار و ۳۰۴ نفر مرد هستند.

وی اضافه کرد: برای شعب و ستادهای پیش بینی شده حدود ۵۰ هزار نیرو در قالب عوامل اجرایی، نمایندگان فرمانداران، ناظرین شوراها و شورای نگهبان، بازرسان، محافظان، رانندگان و نیروهای پشتیباتی و خدماتی سازماندهی و مسوولیت اجرا، نظارت، حفاظت و خدمات شعب را بر عهده دارند.

ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا و سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری همزمان با سراسر کشور امروز جمعه ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار