فرماندار گیلانغرب گفت: کار رای گیری و برگزاری انتخابات در ۱۰۸ شعبه اخذ رای شهری و روستایی این شهرستان با شور و نشاط و مشارکت خوب مردم به صورت مطلوب در حال انجام است.
کد خبر: ۹۷۱۹۸۸
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 18 June 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه به نقل ازایرنا،کوروش محمودیان روز جمعه و پس از شرکت در انتخابات و انداختن آرای خود به صندوق‌های اخذ رای ریاست جمهوری و شورای شهر در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: از صبح امروز روند رای گیری در این شهرستان با نظم و امنیت خاصی آغاز شده و تاکنون مشکلی هم به وجود نیامده است.

وی اظهار داشت: ۲ هزار و ۲۰۰ نفر از عوامل اجرایی، نظارتی، بازرسی، ستادی، امنیتی کار برگزاری رویداد مهم انتخابات را برعهده دارند و تمهیدات لازم برای برگزاری سیزدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری و ششمین دوره انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا در این شهرستان اتخاذ شده و اقدامات لازم برای حضور پرشور مردم در این رویداد مهم سیاسی انجام شده است.

فرماندار گیلانغرب گفت: عوامل اجرایی همه تلاش خود را برای برگزاری انتخاباتی سالم و با حضور حداکثری بکار گرفته تا بار دیگر موجب سربلندی نظام در برابر هجمه ها و توطئه های دشمنان شویم.

محمودیان با تاکید بر لزوم رعایت اصل امانت داری، قانون مداری و بی طرفی همه عوامل برگزاری انتخابات به عنوان ملاک و محور اساسی در اجرای انتخابات، اضافه کرد: هماهنگی و تعامل همه جانبه بین عوامل انتخابات از جمله هیات‌های اجرایی، نظارت و بازرسی در چارچوب قانون برقرار است تا انتخاباتی شکوهمند و سالم را با حضور حداکثری مردم شاهد باشیم.

او یادآور شد: اهمیت و حساسیت برگزاری انتخابات در جلسات مکرر به همه عوامل تاکید شده تا امانتی را که در اختیار ما گذاشته‌اند به درستی صیانت کنیم و تحت تاثیر حواشی قرار نگیریم زیرا که رای مردم امانت و حق الناس است.

فرماندار گیلانغرب افزود: برای انتخابات شورای شهر گیلانغرب ۴۷ ننفر که ۲ نفر از آنها خانم هستند و در شهر سرمست ۱۹ نفر که ۲ نفر شان زن هستند و در ۱۳۳ روستا و ۳ تیره عشایری مجموعا ۷۰۶ نفر که ۵۴ نفر را خانم ها تشکیل می‌دهند، امروز با هم رقابت می‌کنند.

وی اضافه کرد: حدود ۸۰۰ رای اولی نیز برای اولین بار در این رویداد سیاسی مشارکت دارند.

سیزدهمین دوره انتخابات ریاسیت جمهوری و ششمین دوره شهر و روستا امروز جمعه ۲۸ خرداد در استان کرمانشاه همزمان با سراسر کشور در حال برگزاری است.

در این انتخابات یک میلیون و ۵۷۷ هزار و ۶۳۹ کرمانشاهی حق رای دارند که از این تعداد ۷۸۰ هزار و ۳۲۲ نفر زن و ۷۹۷ هزار و ۳۱۷ نفر مرد هستند.

استان کرمانشاه ۲ میلیون نفر جمعیت ساکن در ۱۴ شهرستان، ۳۵ شهر، ۳۲ بخش، ۸۸ دهستان و هزار و ۷۶۹ روستای بالای ۲۰ خانوار دارد.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار