رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه با اشاره به برگزاری نیمه الکترونیک انتخابات در تمام شعب استان گفت: در حال حاضر از ۲۵ فرآیند انتخابات ۲۳ فرآیند در تمام شعب بصورت الکترونیکی اجرا می‌شود.
کد خبر: ۹۷۱۹۹۱
تاریخ انتشار: ۲۸ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۵:۰۰ 18 June 2021

به گزارش  تابناک کرمانشاه به نقل ازایسنا،محمد ایمانی امروز (28 خرداد) در محل ستاد انتخابات استان کرمانشاه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه این دوره انتخابات فرآیند انتخابات بصورت نیمه الکترونیک برگزار می شود، گفت: در مجموع 25 فرآیند برای انتخابات وجود دارد که 23 فرآیند آن بصورت الکترونیکی در تمام شعب انجام می شود.

وی افزود:‌ تنها دو فرآیند رای گیری و شمارش آرا بصورت دستی اجرا می شود.

ایمانی یادآور شد:‌در شهر کرمانشاه انتخابات شورای شهر بصورت تمام الکترونیکی است، یعنی تمام 25 فرآیند از جمله رای گیری و شمارش آرا هم بصورت الکترونیکی برگزار می شود.

رییس کمیته فناوری اطلاعات ستاد انتخابات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد:‌ سال 1396 سابقه برگزاری انتخابات تمام الکترونیکی شوراها را در شهرهای اسلام آبادغرب، جوانرود و کنگاور داشتیم و این دوره برگزاری تمام الکترونیک انتخابات را در کلانشهر کرمانشاه داریم تا مشکلات احتمالی برای دوره های بعدی احصا شود.

ایمانی با اشاره به استقرار 1942 شعبه اخذ رای در سطح استان گفت:‌‍‍‍‍ از این تعداد 458 شعبه در شهر کرمانشاه دارای صندوق تمام الکترونیک برای انتخابات شورای شهر هستند.

ایمانی به مزایای برگزاری الکترونیکی انتخابات هم اشاره کرد وافزود:‌ در این روش هم شفافیت و سرعت کار بیشتر بوده و هم صحت اطلاعات بیشتر است و با توجه به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شوراها در چند شهر کشور بصورت پایلوت، امیدواریم در دوره های بعدی در تمام کشور این سیستم اجرایی شود.

وی افزود:‌ با توجه به برگزاری تمام الکترونیک انتخابات شورای شهر در کرمانشاه، نتایج این انتخابات تا ساعات اولیه بامداد و بعد از صورتجلسه انتخابات اعلام خواهد شد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار