علی عباسی کسانی خبر داد:
رئیس پلیس فتا استان کرمانشاه از شناسایی و دستگیری فردی خبر داد که دریکی از سایت‌های آگهی واسط، به کلاهبرداری اینترنتی پرداخته بود.
کد خبر: ۹۷۲۲۰۹
تاریخ انتشار: ۲۹ خرداد ۱۴۰۰ - ۱۲:۱۵ 19 June 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه  علی عباسی کسانی اظهار داشت: در پی شکایت تعدادي از شهروندان مبني بر این‌که دریکی از سایت‌های واسط، مطلبی با موضوع فروش امتیاز وام باکم بهره یکی از سازمان‌ها مشاهده کرده اند و هدف کلاهبرداری اینترنتی قرار گرفته اند، رسیدگی به موضوع در دستور کار پلیس قرار گرفت.

وی ادامه داد: شاکیان در ادامه بیان داشتند فرد کلاه‌بردار با فریب آنان و با ارائه برگه‌های ثبت‌نام و تشکیل پرونده جعلی مبالغی را به‌عنوان پیش‌پرداخت از مالباختگان دریافت نموده است و پس از اخذ وجه، دیگر جوابگوی قربانیان نبوده است.

کسانی افزود: با اقدامات فنی و تحقیقات نامحسوس کارشناسان پلیس فتا مشخص شد که متهم دریکی از شهرستان‌های استان هم‌جوار سکونت داشته و از طریق آگهی مذکور و ملاقات با متقاضیان وام در سطح استان کرمانشاه، اقدام به کلاه‌برداری کرده است.

رئیس پلیس فتا خاطرنشان کرد: پس از شناسایی محل اختفای متهم و طی هماهنگی صورت گرفته با مرجع قضایی، متهم در عملیاتی فاغلگیرانه دستگیر شد.
وی با بیان اینکه تاکنون بیش از 10 نفر از این فرد شکایت داشته اند و مبلغ کلاه‌برداری نیز بیش از 2 میلیارد ریال بوده است از شهروندان خواست تا زمانی که فرد فروشنده امتیاز وام را نمی‌شناسند به‌هیچ‌وجه ریسک خرید امتیاز وام را قبول نکنند.

کسانی در پایان گفت: سایت پلیس فتا به آدرس cyberpolice.ir مرجعی کامل از اخبار، اطلاعات و آموزش‌های سایبری بوده و کاربران با مراجعه به آن می‌توانند راهنمایی‌های لازم را دریافت کنند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار