فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از دستگیری یک زن کلاهبردار توسط ماموران پلیس آگاهی و کشف ۳۵ میلیارد ریال طلاجات مسروقه از مخفیگاه وی در شهر کرمانشاه خبر داد.
کد خبر: ۹۸۰۰۹۳
تاریخ انتشار: ۲۹ تير ۱۴۰۰ - ۱۸:۲۷ 20 July 2021

 

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا سردار علی‌اکبر جاویدان اعلام کرد: پس از وصول یک مورد پرونده کلاهبرداری با ارزش میلیاردی به پلیس آگاهی استان، رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: فرد شاکی پرونده به ماموران اعلام کرد پس از درج آگهی فروش ۹۰ گرم طلا در شبکه‌های مجازی، زن جوانی با وی تماس گرفته و پس از توافق بر سر قیمت به مبلغ ۹۷۰ میلیون ریال آنها را تحویل داده و فرد کلاهبردار نیز به ظاهر مبلغ ۹۷۰ میلیون ریال به کارت بنده واریز و پس از چند لحظه پیامک واریزی نیز ارسال شد.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه افزود: فرد مال باخته پس از مراجعه به بانک جهت دریافت وجه نقد متوجه می‌شود هیچ پولی به حسابش واریز نشده و مورد کلاهبرداری قرار گرفته و طلاهایش به سرقت رفته است.

سردار جاویدان تاکید کرد: با دریافت این گزارش، کارآگاهان اداره مبارزه با جعل و کلاهبرداری پلیس آگاهی تحقیقات گسترده خود را آغاز و در خلال آن متوجه شدند شخص دیگری نیز شکایت مشابهی در پلیس فتا علیه متهم مطرح کرده است.

وی گفت: کارآگاهان پلیس آگاهی در ادامه و با همکاری ماموران پلیس فتا محل سکونت فرد کلاهبردار را که با شناسایی طعمه‌های خود پس از جلب اعتماد آنها، اقدام به دریافت طلاجات و سکه هایشان می‌کرد و سپس در برنامه‌ای جعلی روی گوشی تلفن همراه وانمود می‌کرد مبلغ را به حسابشان واریز کرده شناسایی و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی ضربتی وی را دستگیر کردند.

رییس پلیس استان کرمانشاه تاکید کرد: همچنین در بازرسی‌های انجام شده ۸۸ گرم طلا، ۱۵ عدد سکه تمام بهار و ۲۰ عدد ربع سکه سرقتی که طبق نظر کارشناسان ارزش آن به ۳۵ میلیارد ریال می‌رسد، کشف شد.

سردار جاویدان با اشاره به اعتراف کلاهبردار دستگیر شده به جرایم خود، از شهروندانی که با این روش مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند خواست برای شکایت به پلیس آگاهی کرمانشاه مراجعه کنند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار