فرماندار دالاهو با بیان اینکه ۳۱ تیر سال ۱۳۶۷ تعداد ۲۷۵ زن، کودک و افراد غیرنظامی  در بمباران شیمیایی زرده و سرمیل به شهادت رسیدند، گفت: جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان سلاح های کشتار جمعی است.
کد خبر: ۹۸۰۳۹۸
تاریخ انتشار: ۳۱ تير ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۲ 22 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا کرم محمدی افزود: ۳۱ تیرماه روز بمباران شیمیایی زرده و سرمیل به عنوان روز ملی دالاهو نامگذاری شده است. این روز، روز انسجام و وحدت تمام ساکنان شهرستان دالاهو است که طی صدها سال به نیکوترین وجه ممکن آن را نشان داده اند.

وی با بیان اینکه بمباران شیمیایی زرده و سرمیل تاوان وطن دوستی و عشق به انقلاب اسلامی و مقاومت جانانه این مردم است، ادامه داد: خس خس سینه های سوخته جانبازان عزیز شیمیایی، فریاد رسای حق طلبی توام با مظلومیت ملت ایران در هشت سال جنگ تحمیلی است و این صدا هرگز خاموش نخواهد شد.

وی گفت: بدن های تاول زده جانبازان عزیز و سرافراز شیمیایی، سند جنایت علیه بشریت و همگامی وهمراهی و حمایت مدعیان دفاع از حقوق بشر از صدام  می باشد.

وی افزود: از آمران و عاملان بمباران وحشیانه شیمیایی زرده و سرمیل نامی جز توام با ننگ و نفرت و انزجار باقی نمانده است، اما شهدای همیشه جاوید شیمیایی، ستارگان درخشان امروز و فردای آسمان مقاومت، وطن دوستی، دین داری و انسجام ایران بوده و خواهند بود.

محمدی افزود: از همه کسانی که به هر نحوی می توانند بازتاب دهنده زوایای مختلف بمباران شیمیایی زرده و سرمیل باشند، بویژه نویسندگان، اهالی رسانه،  فعالان فضای مجازی، سخنرانان و... انتظار می رود تا عمق  این فاجعه بزرگ و جنایت هولناک را نه تنها در داخل کشور بلکه فراتر از مرزهای جمهوری اسلامی ایران بازتاب دهند.

 محمدی تصریح کرد: ما خود را مدیون صبر و ایثار این مردم دانسته و با تاسی به سیره عملی مقام معظم رهبری خدمتگزاری به چنین مردم غیور و فداکاری را افتخار بزرگ خود می دانیم.  

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار