رئیس اداره میراث فرهنگی شهرستان هرسین گفت: طی سالهای گذشته اقدامات خوبی برای تبدیل گلیم به عنوان برند شهر هرسین انجام شده است.
کد خبر: ۹۸۰۶۴۸
تاریخ انتشار: ۰۲ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۰:۰۳ 24 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا امین کوگانی بااشاره به وجود آثار تاریخی، جاذبه های گردشگری و صنایع دستی متعدد در شهرستان هرسین، اظهارکرد: هرچند در بحث آثار تاریخی مجموعه جهانی بیستون و گنج دره یازده هزارساله را داریم، اما در بحث صنایع دستی نیز گلیم هرسین شهرتی جهانی دارد.

وی تصریح کرد: هنر بافت گلیم در خون مردمان هرسین جاری است و از کودکان گرفته تا افراد کهنسال به نوعی با این هنر باستانی سر و کار دارند.

رئیس اداره میراث فرهنگی هرسین خاطرنشان کرد: طی سالهای گذشته گلیم هرسین علاوه بر نشان ملی توانسته نشان بین المللی جغرافیایی را بگیرد و اکنون هرسین به عنوان شهر ملی گلیم ایران شناخته می شود.

وی افزود: در این راستا در چند سال اخیر تلاش هایی صورت گرفته تا گلیم به عنوان برند هرسین به جهانیان معرفی شود، برای همین در گام اول ساخت المان و نامگذاری کوچه ها و خیابان ها به نام گلیم در دستور کار قرار گرفت.

کوگانی اضافه کرد: هم اکنون المانی در ورودی شهر هرسین نصب شده که در آن زنی هنرمند مشغول گلیم بافی است و در داخل شهر هرسین هم خیابان ها و کوچه را به نام گلیم و موتیف های خاص آن نامگذاری کرده ایم.

وی در پاسخ به اینکه در بحث تبلیغات تاکنون چه اقداماتی صورت گرفته نیز گفت: متاسفانه کمبود اعتبارات باعث شده تا در این بخش چندان ورود نکنیم، البته امسال درخواست یک بودجه را برای بحث تبلیغات صنایع دستی که اصل مطلب آن گلیم است، داده ایم که امیدواریم تخصیص پیدا کند.

رئیس  اداره میراث فرهنگی هرسین افزود: از سوی دیگر احداث بازارچه هایی برای صنایع دستی در دستور کار قرار گرفته که در نظر داریم همانند کارگاه های ورکشاپ به محلی برای تولید و عرضه این هنر دست ارزشمند در شهرستان باشد و گردشگران بصورت مستقیم با نحوه بافت گلیم آشنا شوند.

وی به شیوع بیماری کرونا طی دو سال اخیر هم اشاره کرد و گفت: متاسفانه شیوع این بیماری ضربه زیادی را به  هنرمندان صنعتگر در این شهرستان وارد کرده، اما تلاش می کنیم تا با اعطای تسهیلات در حد توان از آنها حمایت های لازم را داشته باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار