فرماندار سرپل ذهاب گفت: برای تکمیل طرح سامانه گرمسیری و اجرای سریع آن در سرپل‌ذهاب نیازمند اعتبار هستیم.
کد خبر: ۹۸۱۱۰۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۰ 25 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه فرمانداری شهرستان فرزادی پور اظهار داشت: هفت هزار و ۷۰۰ هکتار از اراضی کشاورزی جامانده برای برخورداری از سامانه گرمسیری، به لحاظ نداشتن اعتبار تعطیل شده که نیازمند تامین اعتبار برای تکمیل و اجرای سریع آن هستیم.
 
 در استان کرمانشاه در مجموع شبکه‌های افتتاح شده طرح گرمسیری ۱۷ هزار و ۲۱۰ هکتار است که کل تعهد وزارت نیرو در استان کرمانشاه در سامانه گرمسیری ۲۳ هزار و ۱۹۴ هکتار است که تاکنون ۸۵ درصد آن افتتاح شده و اعتبار مورد نیاز تکمیل مابقی طرح در استان طبق برآورد وزارت نیرو ۳۰۰ میلیارد تومان است.
 
«نورالدین فرزادی‌پور» روز شنبه در جلسه بررسی مسایل و مشکلات سرپل ذهاب با حضور استاندار کرمانشاه، نماینده مردم قصرشیرین، سرپل ذهاب و گیلانغرب در مجلس شورای اسلامی و جمعی از مدیران کل استانی، افزود: بحث تعیین تکلیف تنفیذ اراضی عادی و زمان جنگ تحمیلی مطرح است که بخشی از این اراضی نیازمند تنفیذ سند بود که ضمن حل اختلاف بین ثبت اسناد و دادگستری این مشکلات مورد عنایت قرار گیرد و حل شود.
 
وی اظهار داشت: با توجه به گستردگی حوزه شهرستان در بخش مرکزی با ۱۸۹ روستا راه‌اندازی بخش کوئیک نیاز است که در اولویت قرار گیرد و همچنین راه اندازی شاهین شهر به عنوان مرکز بخش قلعه شاهین از دیگر موضوعاتی است که باید مورد پیگیری قرار گیرد.
 
نماینده عالی دولت در سرپل ذهاب گفت: فرآیند رسیدگی به الحاق اراضی تعاونی مسکن و شهرداری و فرهنگیان طی شده و نیاز دارند هر چه سریعتر تغییر کاربری پیدا کنند و تعیین تکلیف شوند و با افزایش تراکم واحدهای مسکونی پس از زلزله، یکی از مهمترین مشکلات مساله استیجاری است.
 
وی در پایان گفت: روستاهای پاونار، زعفران و احمد آباد سال ۹۲ به شهرستان الحاق شدند ولی کماکان دارای امکانات روستایی هستند و مشکلات دفع فاضلاب و ساخت پلاک های خالی دارند که نیازمند رسیدگی ویژه است.
 
آب روستایی مهمترین مشکلات شهرستان است
 
امام جمعه سرپل ذهاب نیز در این جلسه گفت: مشکلات آب روستایی در این شهرستان مهمترین مشکل مردم است که باوجود گرمی هوا و وضعیت آب و هوای شهرستان ممکن است باعث به وجود آمدن چالش در شهرستان شود از این رو نیاز است که مسوولان با جدیت بیشتر برای رفع این مشکل اقدام کنند.
 
حجت الاسلام «جواد فاطمی‌نسب» افزود: شخصیت احمد ابن اسحاق (ع) شخصیت بزرگی است که نماینده اوقاف امام حسن عسگری (ع) بوده و در استان نظیری ندارد ولی متاسفانه امروز اداره اوقاف در سرپل ذهاب فقط در حد یک نمایندگی است و مردم شهرستان های غربی استان برای انجام امور خود باید تا شهرستان اسلام آباد غرب طی مسیر کنند که برای مردم زحمت ساز است.
 
وی اظهار داشت: عدم تکمیل مساجد تعمیری و تخریبی سرپل‌ذهاب از دیگر مشکلات شهرستان است که نیازمند توجه ویژه است. امروز تعداد ۲مسجد با پیشرفت فیزیکی ۵۰درصد، ۶مسجد نیازمند تعمیر و ۱۲ مسجد نیمه کاره وجود دارد و بدون توجه دولت اتفاق خاصی در ساخت و سازها انجام نمی شود.
 
وی گفت: طرح توسعه حرم احمد ابن اسحاق (ره) با سطح ۲هزار و ۵۰۰ مترمربع یکی از پروژه های بزرگ استان است که نگهداری آن نیازمند اعتبار است و مغازه های تعبیه شده در قسمتی از این طرح می تواند این اعتبار را تأمین کند.
 
وی عنوان کرد: مشکل این مغازه ها عدم تغییر کاربری از فرهنگی به تجاری است که امیدواریم با نگاه ویژه استاندار این کار سریعتر انجام شود و درآمد حاصل از آن بدون دخل و تصرف اداره اوقاف صرف امور حرم خواهد شد.
 
امام جمعه سرپل ذهاب در ادامه گفت: سیستم سرمایشی بقعه احمد ابن اسحاق (ره) با توجه به وسعت آن نیازمند یک طرح کلی است و هزینه کردن برای خرید اسپلیت بسیار خواهد بود از این رو با یک طرح کلی و ایجاد موتورخانه می توان مشکل سرمایشی و گرمایشی آن را حل کرد.
 
حجت الاسلام فاطمی‌نسب با بیان اینکه اقدام های استاندار و بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در پروژه ساخت حرم شایسته تقدیر است، گفت: امید است هر چه سریعتر این‌پروژه به پایان برسد و مردم از آن بهره معنوی گردند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار