مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه گفت: روزانه یک میلیون مترمکعب سوخت گاز (CNG) در این استان توسط خودروهای گاز سوز و دوگانه سوز مصرف می‌شود.
کد خبر: ۹۸۱۱۸۴
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۴۰۰ - ۲۱:۵۳ 25 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا «فریدون یاسمی» با اشاره به اینکه روزانه پنج میلیون لیتر فرآورده‌ نفتی با ۳۵۰ دستگاه نفت‌کش در این استان در قالب سوخت مصرفی، توزیع می‌شود، افزود: روزانه یک میلیون و ۴۰۰ هزار لیتر بنزین نیز در استان مصرف می‌شود.

وی با اشاره به اینکه تاکنون پنج هزار دستگاه خودرو عمومی در این استان به صورت رایگان دوگانه‌سوز شده است، اظهار کرد: یک هزار دستگاه خودرو عمومی دیگر هم در نوبت دوگانه‌سوز شدن قرار دارد.

وی با تاکید بر گاز سوز شدن پنج هزار و ۶۰۰ دستگاه خودروی دیگر در استان یادآور شد: فاز دوم طرح گازسوز کردن خودروها مربوط به خودروهای آژانس و تاکسی‌های اینترنتی است البته این خودروها ۲۵ درصد معادل حدود یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان از هزینه دوگانه‌سوز کردن را پرداخت کرده و مبلغ باقی مانده را دولت متقبل می‌شود.

یاسمی با بیان اینکه از نظر گازسوز کردن خودروها استان کرمانشاه جز سه منطقه برتر کشور است، اظهار کرد: تلاش برای دوگانه سوز کردن خودروها با هدف کاهش مصرف بنزین و روی آوردن به سوخت سالم تر (CNG) است.

وی تعداد جایگاه‌های عرضه بنزین، گازوییل و سی‌ان‌جی در استان را ۱۶۰ جایگاه اعلام کرد و ادامه داد : سوخت مورد نیاز مردم، کشاورزان و واحدهای تولیدی و صنعتی به صورت ماهیانه و بر اساس سهمیه‌های از پیش تعیین شده تامین می‌شود و هیچ‌گونه مشکلی در این زمینه نداریم.

کم‌فروشی جایگاه‌ها و کاهش کیفیت فرآورده‌ها امکان‌پذیر نیست

مدیر شرکت ملی پخش فرآورده‌های نفتی کرمانشاه با اشاره به اینکه ۳۰ هزار دستگاه تراکتور در استان کرمانشاه وجود دارد، یادآور شد: اولین استانی هستیم که با همکاری جهاد کشاورزی و پلیس راهور نسبت به پلاک‌گذاری این ۳۰ هزار دستگاه تراکتور اقدام کردیم و هر کدام از آنها بر اساس سهمیه‌ای که از جهاد کشاورزی می‌گیرند ماهیانه سوخت خود را دریافت می‌کنند.

وی تعداد خانوارهایی که نیاز به دریافت نفت دارند را ۵۰ هزار خانوار اعلام کرد و اظهار داشت: این خانوارها را که از نعمت گاز محروم هستند را شناسایی کردیم و با توجه به درجه سرما و گرما، در سال حدود ۲ هزار لیتر نفت را در کارت‌های بانکی آنها شارژ می‌کنیم تا در واقع ضروری استفاده کنند.

یاسمی کم‌فروشی جایگاه‌ها و کاهش کیفیت فرآورده‌ها را غیرممکن دانست و گفت: شرکت پخش از نظر کمیت و کیفیت با اداره استاندارد همکاری لازم را دارد و تدابیر اتخاذ شده روی تلمبه‌ها، ناظرها، نظارت اداره استاندارد و حضور کارشناسان و بازرسان شرکت ملی پخش، امکان کاهش کیفیت، کم‌فروشی و سواستفاده فرصت‌طلبان را به حداقل ممکن رسانده است.

وی با اشاره به اینکه اداره استاندارد هر شش ماه یکبار موظف است بدون اطلاع قبلی استانداردهای لازم جایگاه‌های عرضه سوخت را بررسی کند، افزود: قبول داریم که ۹۰ درصد بنزین تولید شده در استان معمولی است اما با کیفیت است و علت آن هم اینکه پالایشگاه کرمانشاه قدیمی است و توان تولید بنزین یورو ۴ را ندارد که امیدواریم در آینده این امکان فراهم شود.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار