نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بر اشتغالزایی در حوزه تخصصی طلاب تاکید کرد.
کد خبر: ۹۸۱۴۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۷:۴۷ 26 July 2021
به گزارش تابناک کهگیلویه و بویراحمد به نقل از خبرگزاری «حوزه» ، حجت‌الاسلام محمد جواد جعفری مهر، مدیر مرکز خدمات حوزه های علمیه کهگیلویه و بویراحمد، در نشست ستاد تسهیل ازدواج و اشتغال طلاب که به همت این مرکز، با حضور نماینده ولی‌فقیه، مدیر کل اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیر صندوق کارآفرینی امید، رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام(ره) و دیگر مسئولان استانی در دفتر نماینده ولی فقیه برگزار شد، از همکاری مدیران و نهادها در تهیه جهیزیه طلاب قدردانی کرد.
مدیر مرکز خدمات حوزه علمیه کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: بیش از ۱۰۰ مورد ازدواج داشتیم که کمیته امداد، ستاد اجرای و سپاه پاسداران در تهیه جهیزیه طلاب همکاری خوبی داشتند.
وی با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد طلاب غیر شاغل هستند، افزود: در راستای کمک و ایجاد اشتغال پایدار، قرارگاه حضرت خدیجه تشکیل شد و به ۷۰ نفر مجموعا ۴۰۰میلیون تسهیلات پرداخت کردند.
وی با اشاره به اینکه نمایشگاه دستاوردهای طلاب ایجاد خواهد شد، بیان کرد: باید طلاب هم مانند دیگر اقشار جامعه برای خود منبع درآمدی داشته و در کنار تحصیل در حوزه برای امرار معاش کار کنند، هدف هم ترک تبلیغ نیست بلکه کمک خرج خانواده است.
همچنین، حجت‌الاسلام غفاریان، نماینده ولی فقیه در جمعیت هلال احمر کهگیلویه و بویراحمد از امضای تفاهم نامه با حوزه‌های علمیه جهت همکاری خبر داد و گفت: دورهای کمک‌های اولیه با شعار هر ایرانی یک امدادگر برگزار می‌شود و کسانی که عضو کانون طلاب شوند می‌توانند تسهیلات و جهیزیه دریافت کنند.
*توسعه مشاغل خانگی سیاست اداره کار
 ارمغانی فرد، سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست گفت: سیاست‌های بازار کار، توسعه مشاغل خانگی است که این یکی از راه‌های تحقق سیاست های "اقتصاد مقاومتی" توسعه مشاغل کوچک و متوسط با هدف افزایش درآمد و ثروت در جامعه است.برنامه‌ای که در حال اجرا است.
سرپرست اداره تعاون، کار و رفاه اجتماعی کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: افرادی که زمینه کار در خانه را داشته باشند تا سقف ۵۰ میلیون تومان تسهیلات به آنها پرداخت خواهد شد ضمن اینکه این رقم تا ۲۰۰ میلیون تومان افزایش خواهد یافت.
ارمغانی فرد اظهار کرد: کسب و کار و مشاغل خانگی یکی از زمینه‌های افزایش مشارکت مردم در اقتصاد و از جمله راهکارهای مناسب برای توسعه اشتغال های خرد و متوسط به ویژه برای بیکارانی است که دارای مهارت کافی در انجام برخی از کارهای درآمدزا هستند.
وی با بیان اینکه برای جلوگیری از مهاجرت تسهیلات روستایی در حوزه کشاورزی، صنعت و سایر حوزه‌ها پرداخت می‌شود افزود: رقم پرداختی تا سقف ۱۵ میلیارد تومان است.
همچنین معصومی، مدیر صندوق کارآفرینی امید هم از پرداخت تسهیلات اشتغالزایی به ۲۷ نفر خبر داد.
سپس شایان نادری رئیس ستاد اجرایی فرمان حضرت امام در کهگیلویه و بویراحمد با بیان اینکه در حوزه اشتغال باید هدفمند و پایدار عمل کرد، گفت: ستاد اجرای فرمان حضرت امام ۳ هزار طرح در روستاها و مناطق مختلف استان در حوزه اشتغال در دست انجام دارد.
مبشری مدیر کل کمیته امداد هم در ادامه این نشست با اشاره به خدمات‌رسانی به خانواده‌های طلاب تحت پوشش کمیته امداد گفت: وام  قرض‌الحسنه به خانواده طلاب پرداخت می‌شود، همچنین خانواده طلاب که فرزند دانشجو داشته باشند تسهیلات و شهریه دریافت می‌کنند.
مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد از پرداخت دو هزار و ۱۰۰ مورد جهیزیه به افراد تحت پوشش خبر داد و گفت: به زوجین مبلغ ۱۰ میلیون تومان تسهیلات پرداخت می‌شود.
 *تاکید بر اشتغال‌زایی طلاب
حجت الاسلام والمسلمین سید نصیر حسینی نماینده ولی فقیه کهگیلویه و بویراحمد در جمع‌بندی این نشست با تبریک اعیاد مبارک قربان و غدیر از کمک همه نهادها برای تسهیل در امر ازدواج و اشتغال طلاب قدردانی کرد و گفت: طلاب مبلغ دین هستند، دین حیات انسان را به دنبال خواهد داشت‌. انسان بی‌دین زندگی پر از سنت‌های خرافی و تلخی خواهد داشت‌.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: زندگی انسان منحصر به دنیا نیست و زندگی بی نهایتی را در بر خواهد داشت، ظرف خطا مهم نیست آثار خطا هست که باقی می‌ماند.
وی بیان کرد: زمانی رسول خدا و پیامبران، بعد امامان و امروزه روحانیون هستند که در تبلیغ و تشریح دین اهتمام دارند 
رسالت روحانیون هم تبلیغات است نمی‌خواهیم در گیر و دار موضوع اشتغال طلاب رسالت آنها فراموش شود.
وی با بیان اینکه در دنیای امروز انسان تقسیم امور را پذیرفته همانطور که بدن انسان تقسیم شده و هر کدام از اعضای بدن کار خود را به خوب انجام می‌دهد، افزود: مسئولیت ما یک مسئولیت جهانی است لذا باید برای به نتیجه رسیدن این رسالت تلاش و کوشش کرد.
نماینده ولی‌فقیه در کهگیلویه و بویراحمد در پایان بر اشتغال‌زایی طلاب تاکید کرد.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار