سیاوش وزیری در گفتگو با تابناک:
رئیس بیمارستان گلستان کرمانشاه گفت:با توجه به شیوع سوش دلتا در کشور هر علائمی کرونا است،الان فصل سرماخوردگی و آنفولانزا نیست.
کد خبر: ۹۸۱۷۸۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۷ 28 July 2021

سیاوش وزیری در گفت‌وگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه ضمن اشاره به شیوع کرونا دلتا در استان اظهار کرد:تفاوت شرایط کنونی با موج های قبلی در این است که افراد با تصور سرماخوردگی و آنفولانزا مراجعه سرپایی به پزشک را به تاخیر می‌ اندازند در حال حاضر به هیچ وجه چرخش فعال ویروس‌های سرماخوردگی و آنفولانزا نداریم،تمام علائم تنفسی اعم از تبت،سرفه، تنگی نفس، آبریزش بینی و چشم و سوزش حلق باید به عفونت کوئید ۱۹ به ویژه سوش دلتا نسبت داده شود.

وی افزود :با مراجعه به هنگام و شروع درمان،این بیماری تخمین پیدا کند و روند بهبودی تسریع می شود، احتمال دارد از چند هفته آینده با توجه به افت سطح آنتی بادی های محافظتی آغاز چرخش ویروس آنفولانزای فصلی را داشته باشیم در صورت امکان افراد بالای ۵۰ سال،افراد دیابتی ،بیماران قلبی و کلیوی بعد از دریافت واکسن کوئید ۱۹ نسبت به واکسیناسیون آنفولانزا اقدام کنند.

وزیری تصریح کرد: برخلاف موج اول دوم و سوم بیماری که ما با فعالیت‌های اجتماعی شاهد پیدایش طغیان های کوئید ۱۹ بودیم در موج پنجم معمولاً در خانواده‌ها با معاشرت های ساده‌ای که وجود دارد،رفت و آمدها، شرکت در مراسم ترحیم و عروسی این بیماری در حال انتشار است به طور معمول در معاشرت های خانوادگی افراد از ماسک استفاده نمی‌کند خصوصاً وقتی بر سر سفره نشسته و فاصله آنها کمتر از ۲ متر است این ویروس به شدت قدرت سرایت خود را نشان می دهد.

رئیس بیمارستان گلستان گفت: روش دلتا نسبت به سوش هایی که در گذشته بوده میتواند در درون کانون‌های بسته موارد ثانویه زیادی را به دنبال داشته باشد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار