معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه به ثبت رسیدن اورامانات را در کمیته میراث جهانی ابتدای راه توسعه اجتماعی و فرهنگی منطقه دانست و گفت: با جهانی شدن منطقه اورامانات، مولفه ها و شاخص های امنیتی و اجتماعی این منطقه ارتقا پیدا خواهد کرد.
کد خبر: ۹۸۱۸۷۱
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۱۴ 28 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا حسین خوش اقبال  "ثبت جهانی اورامانات"را یادگار ماندگار دولت برای استان کرمانشاه عنوان کرد و افزود: این فرصتی کم نظیر برای توسعه منطقه اورامانات از مسیر گردشگری است که می تواند به  تقویت فرهنگی، اجتماعی و در نتیجه ارتقای امنیت و شکوفایی منطقه بیانجامد. 

وی با اشاره به ویژگی های جغرافیایی و فرهنگی اورامانات گفت: ثبت جهانی این مناطق، موجب تمرکز و حساسیت جهانی نسبت به اورامان می شود و جامعه فرهنگی با ظرفیت بین المللی برای حفظ و تقویت این میراث ارزشمند بشری تلاش خواهند کرد.

معاون استاندار کرمانشاه تصریح کرد: می طلبد نخبگان، اصحاب اندیشه و قلم، رسانه ها و فعالان اجتماعی و فرهنگی استان در قبال این رویداد کم نظیر ورود داشته و به برجسته شدن هر چه بیشتر این موضوع و راه های تقویت آن همت بگمارند.

خوش اقبال برند سازی از اورامان را یکی از تکنیک های برجسته سازی این موضوع عنوان کرد و گفت: می توان با استفاده از این فرصت، نام و نشان کرمانشاه را نه تنها در کشور، بلکه در سطح بین المللی درخشان کرد و به ارتقای جایگاه فرهنگی کرمانشاه در منطقه دست یافت.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار