رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: شرایط جوجه‌ریزی در تیرماه به مراتب بهتر از خردادماه است و از 20 مردادماه به بعد قطعا شرایط عرضه بهتر خواهد شد و تعادلی بین عرضه و تقاضا به وجود می‌آید.
کد خبر: ۹۸۱۸۸۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۴۰۰ - ۱۴:۳۰ 28 July 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از فارس نوربخش حاتمی امروز در جمع اصحاب رسانه در خصوص وضعیت بازار نهاده‌های کشاورزی و همچنین تامین مرغ و گوشت مورد نیاز، اظهار داشت: امروز در ایامی هستیم که در کل کشور و به تبعه آن در استان با مشکل کمبود مرغ در بازار مواجه هستیم بخشی از دلایل آن ملی و فرااستانی است، ولی از سوی ما هم پیگیری می‌شود.

وی در توضیح دلایل وضع موجود بازار مرغ، گفت: میزان جوجه‌ریزی در خردادماه نسبت به مشابه قبل بیش از ۵۰۰ هزار قطعه کاهش یافت و همین سبب شد تا تعدادی از مرغداران و تولیدکنندگان موفق به تهیه جوجه یک‌روزه و جوجه‌ریزی در زمان مناسب نشوند، بنابراین عامل اصلی امروز در کاهش عرضه همین موضوع است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه در خصوص دیگر دلایل، اضافه کرد: در فصول گرما در کل کشور به خصوص در مناطق گرمسیری میزان جوجه‌ریزی به دلیل تلفات بالا به شدت کاهش می‌یابد که این موضوع عرضه و تقاضا را به هم می‌زند و از سوی دیگر افزایش قیمت نهاده‌ها و تاخیری در ارسال آن سبب مشکلاتی برای دامداران شده که گرانی دارو و واکسن هم مزید بر علت شده و باعث پایین آمدن کیفیت محصولات و افزایش تلفات دامداران شده است.

وی متوسط نیاز روزانه استان به مرغ را ۱۲۵ تن اعلام کرد و افزود: از ابتدای تیرماه تا به امروز با مجموعه لاشه مرغ گرم و منجمد، نیاز بازار را تأمین کرده‌ایم که مازاد بر آن هم ۲۰ تا ۲۵ تن مرغ زنده هم توزیع می‌شود به هر حال به اندازه نیاز عادی استان مرغ وارد بازار می‌شود.

حاتمی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه قیمت سایر محصولات هم سبد با مرغ همچون ماهی، گوشت‌ و حبوبات بالا رفته تقاضا برای خرید مرغ افزایش یافته است.

وی اظهار داشت: ما به صورت هفتگی میزان عرضه مرغ را رصد می‌‌کنیم و تا یک‌ماه آینده بر وضعیت عرضه آگاهی داریم؛ تا حدود ۲۰ مردادماه آثار کاهش جوجه‌ریزی در خردادماه را در بازار شاهد خواهیم بود.

حاتمی گفت: شرایط جوجه‌ریزی در تیرماه به مراتب بهتر از خردادماه است و از ۲۰ مردادماه به بعد و تقریبا از ۱۵ روز آینده قطعا شرایط عرضه بهتر خواهد شد و تعادلی بین عرضه و تقاضا به وجود می‌آید و سعی می‌شود کل نیاز استان پوشش داده شود.

وی در پایان، یادآور شد: امروز ۹۶ تن مرغ لاشه وارد بازار شده که علاوه بر آن ۴۰ تا ۵۰ تن مرغ منجمد نیز در فروشگاه‌های زنجیره‌ای، خودروهای سیار و کاسبان امین توزیع می‌شود. 

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار