مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: با راه‌اندازی اکیپ‌های ویژه بازرسی نظارت بر کشتار دام در عید سعید قربان در سطح استان اردبیل تشدید می‌شود.
کد خبر: ۹۸۷۶۶
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۳۹۴ - ۲۳:۱۶ 21 September 2015

به گزارش خبرگزاری تسنیم ازاردبیل، صادق صالحی عصر امروز در جلسه برنامه‌ریزی و هماهنگی برای عید سعید قربان در اردبیل اظهار داشت: با راه‌اندازی اکیپ‌های ویژه بازرسی نظارت بر کشتار دام در عید سعید قربان در سطح استان اردبیل تشدید می‌شود تا سلامت هموطنان به خطر نیفتد.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل با اشاره به راه‌اندازی بیش از 40 اکیپ نظارتی برای نظارت بهداشتی دامپزشکی در سطح استان اردبیل بیان کرد: علاوه بر افراد فنی و متخصص در این حوزه 8 نفر روحانی نیز در قالب این اکیپ‌ها به عنوان ناظر شرعی بر کشتارها نظارت می‌کنند.

وی با تشریح اهداف راه‌اندازی اکیپ‌های نظارتی در استان گفت: افزایش سطح سلامت و بهداشت عمومی، کاهش شیوع بیماری‌های مشترک بین انسان و دام و دادن اطمینان خاطر برای مردم در زمینه سلامت فراورده‌های دامی از جمله اهداف اجرای این طرح در استان اردبیل است.

صالحی با اشاره به استقرار اکیپ‌های دامپزشکی در روز عید سعید قربان در میادین اصلی شهر تصریح کرد: از ساعت 7 تا 13 روز عید قربان این اکیپ‌ها مستقر می‌شوند و مردم می توانند به مراجعه به آنها و راهنمایی گرفتن از سلامت دام و لاشه اطمینان حاصل کنند.

مدیرکل دامپزشکی استان اردبیل گفت: انتظار می‌رود تا مردم برای خرید گوشت و فراورده‌های خام دامی از مراکز مجاز و فروشگاه‌های معتبر و دارای تائید دامپزشکی اقدام کنند و از داشتن تاریخ تولید، انقضا و مشخصات بر روی دام که روی ران لاشه درج می‌شود، مطمئن باشند.

وی از تداوم نظارت‌های منظم بر کشتار دام و فراورده‌های خام دامی در سطح استان خبر داد و افزود: با توجه به اینکه این امر با سلامت مردم ارتباط داشته تلاش می‌کنیم تا با نظارت‌های دائمی و مستمر زمینه عرضه گوشت سالم را برای مردم فراهم کنیم.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار