معاون دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۹۸ درصد دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه علیه ویروس کرونا واکسینه شدند.
کد خبر: ۹۹۲۰۱۶
تاریخ انتشار: ۱۶ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۵:۵۸ 07 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، محمدرضا غلامی صبح امروز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه اظهار کرد: ۹۸ درصد دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه علیه ویروس کرونا واکسینه شده و واکسن کرونا برای ۲ درصد باقی‌مانده به دلیل در دسترس نبودن این افراد یا مشکلات پزشکی تزریق نشده است.

وی افزود: یک هزار نفر از دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه دُز دوم واکسن کرونا را تزریق نکرده که مرحله دوم واکسیناسیون این افراد از امروز سه‌شنبه ۱۶ شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: خوابگاه این دانشگاه یک هزار و ۸۰۰ نفر ظرفیت داشته که با توجه به شیوع ویروس کرونا هم اکنون از آن برای اسکان ۸۰۰ دانشجو استفاده می‌شود، در هر یک از اتاق‌های خوابگاه علوم پزشکی کرمانشاه حداکثر ۲ دانشجو اسکان داده می‌‌شوند.

غلامی با بیان اینکه اسکان دانشجویان برای دوره‌های کارآموزی و کارورزی در کلاس های فشرده انجام می‌شود، گفت: از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان کرمانشاه دروس عملی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تعطیل نشده و پیش از شیوع این ویروس و پس از آن به تمامی درخواست‌های اسکان دانشجویان در خوابگاه‌ها جواب مثبت داده شده است.

وی افزود: برای جلوگیری از شیوع ویروس کرونا در خوابگاه‌های دانشجویی ۲۲۳ تست کرونا از کارکنان خوابگاه و دانشجویان گرفته شده که تعداد انگشت شماری از آن‌ها مثبت شده است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تصریح کرد: دانشجویان کرونایی شناسایی شده به خانواده‌ها تحویل داده شده یا در خوابگاه‌های شهید الوانی و مفتح قرنطینه شدند.

وی افزود: بیش از ۶۰ سال از احداث خوابگاه طالقانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گذشته که در سال ۹۶ تمامی تاسیسات این خوابگاه با اعتباری بیش از پنج میلیارد تومان نوسازی شده و هم اکنون چهار میلیارد تومان دیگر تامین اعتبار برای آن صورت گرفته و در مرحله مناقصه است.

پرداخت وام‌های بدون سود به دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه

غلامی به احداث یک خوابگاه دیگر در دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و گفت: احداث این خوابگاه در ۲ فاز تعریف شده که در فاز نخست آن اسکلت و سقف در زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع طی یک و نیم سال اخیر با اعتباری معادل ۱۳.۵ میلیارد تومان احداث شده و مرحله مطالعاتی فاز دوم آن تکمیل و پس از دریافت وام ۵۰ میلیارد تومانی از بانک صادرات عملیات اجرایی آن آغاز می‌شود، پس از تکمیل این خوابگاه ۴۰۰ دانشجو می‌توانند در آن اسکان پیدا کنند.

وی افزود: در چهار سال گذشته یک هزار و ۸۰۰ متر مربع از واحدهای مسکونی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به نام خوابگاه شهید الوانی بهسازی و نوسازی شده که عمدتاً دانشجویان پسر در آن اسکان دارند، خوابگاه دیگری با زیربنای یک هزار و ۵۰۰ متر مربع در سال‌های گذشته در اختیار دانشگاه رازی بوده که پس از پیگیری‌های قانونی این خوابگاه به دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه بازگردانده شد.

به گفته غلامی خوابگاه‌های دانشجویی در شرایط کرونایی برای دانشجویان دوره‌های کارآموزی، کارورزی، کارشناسی ارشد و دکترای حرفه‌ای به ارائه خدمت پرداخته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه به وام‌های دانشجویی اشاره کرد و افزود: صندوق رفاه دانشجویان وام‌های بدون سود را به دانشجویان پرداخت کرده که بازپرداخت آن پس از فارغ التحصیلی به صورت اقساطی است.

وی تصریح کرد: وام دیگری با عنوان ودیعه مسکن به دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه پرداخت شده که بازپرداخت این وام پس از فارغ التحصیلی به صورت کامل است، وام‌های ۲ الی سه میلیون تومانی توسط بانک صادرات با سود مشخص شده با ضامن بانکی به دانشجویان پرداخت شده و با توجه به تفاهم‌نامه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با کمیته امداد امام خمینی (ره) و بهزیستی، دانشجویان زیر پوشش این ۲ ارگان می‌توانند از مزایایی همچون غذای رایگان، پرداخت مبلغ کمتری برای خوابگاه و در صورت نیاز دانشجو به مشاوره با شناسایی این ارگان‌ها یا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه تا پایان زمان تحصیل مبلغی از کمیته امداد امام خمینی (ره)، بهزیستی یا خیران دانشگاه به آن‌ها پرداخت شود.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: سرانه وام‌های صندوق رفاه دانشجویان برای این دانشگاه در سال ۹۶ یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومان بوده که در سال جاری این میزان به هفت میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان افزایش پیدا کرده و هیچ‌گونه مشکلی برای پرداخت وام به دانشجویان وجود ندارد.

صنعتی شدن آشپزخانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اعتبار یک میلیارد تومانی

غلامی به طرح غذای نیم‌پرس اشاره و تصریح کرد: در این طرح میزان غذای ارائه شده ۵۰ درصد حالت معمولی بوده که این موضوع سبب کاهش هزینه برای دانشجویان و دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه شده و مورد استقبال دانشجویان به ویژه خواهران قرار گرفته است.

وی ادامه داد: امکان سفارش این غذاها از طریق اتوماسیون تغذیه امکان‌پذیر بوده و این اقدام در راستای صرفه‌جویی و کاهش زباله‌های غذایی صورت گرفته است.

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه در زمان شیوع ویروس کرونا آشپزخانه این دانشگاه فعال بوده است، گفت: سالن غذاخوری بسته بوده اما آشپزخانه به صورت میانگین روزانه ۳۰۰ پرس وعده‌های نهار و شام را طبخ کرده و این غذاها درب خوابگاه به دانشجویان تحویل داده شده است.

وی تصریح کرد: آشپزخانه دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در طول چهار سال گذشته با اعتباری بیش از یک میلیارد تومان صنعتی شده است.

غلامی با اشاره به پروژه‌های حوزه معاونت فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: پس از شیوع ویروس کرونا زمین چمن مصنوعی، والیبال، بسکتبال و تنیس دانشکده پزشکی با زیربنایی معادل سه هزار متر مربع احداث و به بهره‌برداری رسیده و پیش از شیوع این ویروس اقداماتی همچون تعمیر و بهسازی استخر دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با زیربنایی بیش از یک هزار متر مربع و اعتباری حدود ۲۵۰ میلیون تومان، اصلاح و بهسازی مجموعه فجر و سپس تجهیز زمین چمن بیمارستان فارابی به پروژکتور در سال ۹۷ با اعتباری حدود یک صد میلیون تومان انجام شده است.

وی به فعالیت‌های ورزشی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره و تصریح کرد: از سال ۹۶ تاکنون ۱۴ انجمن ورزشی خواهران و یازده انجمن ورزشی برادران تشکیل شده و تمامی برنامه‌های کوهنوردی پس از شیوع ویروس کرونا با تعداد افراد محدود و رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی برگزار شده است، در این دوران به غیر از اماکن سرپوشیده که در اختیار سیستم درمانی و واکسیناسیون علیه ویروس کرونا قرار گرفته اماکن ورزشی دیگر فعال بوده است.

وی به استقرار اتاق‌های مشاوره در تمامی دانشکده‌ها و خوابگاه‌های دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه اشاره کرد و افزود: در ابتدا مشاوران به صورت حق‌الزحمه‌ای فعالیت کرده و پس از آن پنج نیروی روانشناس استخدام شدند، این اقدام در راستای کاهش آسیب‌های روحی دانشجویان صورت گرفته که در نهایت به کاهش تعداد پرونده‌های کمیسیون موارد خاص منجر شد.

فعالیت ۴۵۰ نفر از دانشجویان علوم پزشکی کرمانشاه در مراکز واکسیناسیون

معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با اشاره به فعالیت جهادی دانشجویان این دانشگاه گفت: هم‌اکنون بیش از ۴۵۰ نفر از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در مراکز تجمیعی واکسیناسیون علیه ویروس‌ کرونا در شیفت صبح و عصر فعالیت می‌کنند و پایگاه واکسیناسیون دانشگاه آزاد به صورت کامل توسط دانشجویان جهادی با همکاری بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه فعال است.

وی افزود: با توجه به استرس و حجم کاری بالای کادر درمان، ۳۰ نفر از دانشجویان ترم آخر رشته‌هایی همچون پرستاری و هوشبری به صورت خودجوش و جهادی در بیمارستان امام رضا (ع) شهر کرمانشاه فعالیت کرده و در صورت اعلام نیاز توسط این بیمارستان ۳۰ نفر دیگر معرفی می‌شوند.

به گفته معاون فرهنگی و دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه در ماه‌های ابتدایی شیوع ویروس کرونا ۷۳ هزار ماسک توسط سه کارگاه این معاونت تولید و میان دانشجویان و بیمارستان‌های این استان توزیع شد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار