قرار گرفتن ۱۲ شهرستان استان در وضعیت قرمز کرونایی، برپایی اردوی تیم ملی هندبال جوانان در کرمانشاه و کشف ۲۴۰ کیلوگرم مواد مخدر توسط پلیس از مهمترین رویداد‌های خبری کرمانشاه در هفته گذشته (۱۳ تا ۱۹ شهریور) بود.
کد خبر: ۹۹۲۷۷۴
تاریخ انتشار: ۲۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۵ 11 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، اولین رویداد مهم خبری استان در هفته گذشته واکسیناسیون بیش از ۸۵ درصد زندانیان زندان‌های کرمانشاه علیه ویروس کرونا بود که دادستان خبر آن را اعلام کرد.

«شهرام کرمی» اولویت دستگاه قضایی را حفظ سلامت زندانیان دانست و افزود: در این مدت تعداد زیادی از زندانیان که دارای جرائم غیرعمد و خفیف بودند را به مرخصی فرستادیم تا با خلوت‌تر شدن فضای زندان‌ها فاصله گذاری‌ها و پروتکل‌ها بیشتر رعایت شود.

وی با بیان اینکه رعایت پروتکل‌های بهداشتی در زندان‌های کرمانشاه به گونه‌ای بوده که از ابتدای این بیماری تاکنون حتی یک مورد ابتلاء به کرونا یا فوتی ناشی از این بیماری را نداشته ایم، یادآور شد: تنها تعدادی مبتلای به این بیماری در زندان‌های کرمانشاه شناسایی شد که آنهم مربوط به افرادی بودند که به تازگی وارد زندان شده بودند.

اعتماد والدین برای برگزاری حضوری مدارس باید جلب شود

استاندار کرمانشاه با اشاره به اینکه نمی‌توانیم والدین را مجبور کنیم که فرزندان خود را به مدرسه بفرستند، گفت: همه ما نسبت به سلامت دانش‌آموزان مسئولیم و باید اعتماد والدین برای حضور فرزندانشان در مدارس جلب شود و هیچ‌گونه نگرانی نداشته باشند.

«هوشنگ بازوند» در جلسه شورای آموزش و پرورش استان کرمانشاه در سرسرای شهدای دولت استانداری، افزود: تجربه سال گذشته نشان داده است که ما با افت تحصیلی دانش‌آموزان مواجه نشدیم و این موفقیت را مدیون معلمانی هستیم که در این شرایط سخت صادقانه خدمت کردند.

وی در خصوص وضعیت کرونایی استان هم گفت: تعداد بستری‌های روزانه ما تقریبا ثابت شده است و به احتمال زیاد هفته آینده از پیک پنجم هم عبور می‌کنیم.

۲ کشتی گیر و مربی کرمانشاهی در اردوی تیم ملی حضور پیدا می‌کنند

دومین مرحله اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان کشورمان در حالی برگزار می‌شود که ۲ کشتی گیر و یک مربی کرمانشاهی نیز در آن حضور خواهند داشت.

سبحان یاری در وزن ۷۴ کیلوگرم و خیرالله قهرمانی در ۶۵ کیلوگرم به عنوان کشتی گیر و احسان امینی به عنوان مربی در اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران حضور خواهند داشت.

دومین مرحله از اردوی تیم ملی کشتی آزاد بزرگسالان ایران از دوشنبه ۱۵ شهریور آغاز شده و به مدت یک هفته در خانه کشتی شهید ابراهیم هادی ادامه خواهد داشت.

تیم ملی کشتی آزاد ایران خود را برای رقابت‌های قهرمانی جهان که روز‌های ۱۰ تا ۱۳ مهر در نروژ برگزار می‌شود، آماده می‌کند.

تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه تجلیل شدند

تعاونی‌های برتر استان کرمانشاه روز سه‌شنبه در مراسمی با حضور «حسین خوش اقبال» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استانداری کرمانشاه مورد تجلیل قرار گرفتند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در شانزدهین جشنواره تعاونی‌های برتر ملی و افتتاح همزمان ۲۶۸ طرح تعاونی در سراسر کشور از طریق ویدیو کنفرانس با حضور وزیر تعاون در سرسرای تدبیر استانداری کرمانشاه، گفت: به محض آغاز فرآیند شانزدهمین جشنواره تعاونی‌های برتر ملی از طریق پیامک، پوستر، بنر و اتاق تعاون و کلیه امکاناتی که در فضای مجازی داشتیم تبلیغات گسترده‌ای برای جامعه مخاطب صورت گرفت.

«حسن عزیزی» اضافه کرد: شرکت‌های متقاضی و واجد شرایط در سامانه جامع بخش تعاونی ثبت نام کردند و امسال برگزاری جشنواره با استفاده از مدل رقابت المپیادی و الگوی امتیازی انجام شد و از میان ثبت نام کنندگان یک تعاونی به عنوان برتر استانی و هفت تعاونی به عنوان تعاونی شایسته تقدیر استانی حایز بیشترین امتیازات شدند.

وی با بیان اینکه این استان یکی از تعاون پذیرترین استان‌های کشور است، گفت: یک میلیون و ۶۵۰ هزار نفر از جمعیت ۲ میلیون نفری استان عضو تعاونی‌های مختلف هستند.

اردوی تیم ملی هندبال جوانان در کرمانشاه آغاز شد

سومین مرحله اردوی آمادگی تیم ملی هندبال جوانان پسر از امروز دوشنبه - ۱۵ شهریور به میزبانی کرمانشاه آغاز شد.

اردوی ملی پوشان هندبال ایران با شرکت ۲۸ ورزشکار تا ۲۲ شهریور در خانه هندبال کرمانشاه واقع در مجموعه ورزشی امام سجاد (ع) ادامه خواهد داشت.

ملی پوشان دعوت شده به اردوی تیم ملی جوانان ایران زیر نظر سرگئی نیکولنکوف به عنوان سرمربی و محمود متین، حسن رنجکار و سید مجتبی میردامادی به عنوان مربی تمرینات خود را دنبال می‌کنند.

علی شیرزادی، کسری جوانبخت و محمد حسام کیانیان سه ورزشکار کرمانشاهی هستند که در این اردو حضور دارند.

۲۴۰ کیلوگرم مواد مخدر در کرمانشاه کشف شد

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه از انهدام یک باند پنج نفره توزیع مواد مخدر و کشف ۲۴۰ کیلوگرم هروئین و مرفین در شهر کرمانشاه خبر داد و گفت: اعضای این باند توسط پلیس دستگیر شدند.

سردار علی اکبر جاویدان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: پس از اطلاع ماموران پلیس مبارزه با مواد مخدر استان مبنی بر اینکه اعضای یک باند اقدام به وارد کردن مقدار قابل توجهی مواد مخدر از مرز‌های شرقی به کرمانشاه کرده‌اند رسیدگی به موضوع در دستور کار قرار گرفت.

وی ادامه داد: ماموران با انجام کار‌های اطلاعاتی موفق به شناسایی مخفیگاه اعضای باند شده و پس از هماهنگی با مقام قضایی در عملیاتی غافلگیرانه نسبت به دستگیری هر پنج عضو باند و انجام بازرسی لازم از مخفیگاه آن‌ها اقدام کردند.

فرمانده انتظامی استان کرمانشاه یادآوری کرد: در این بازرسی ۲۰۲ کیلوگرم مرفین و ۳۸ کیلوگرم هروئین به همراه چند قبضه سلاح کشف و ضبط و سه دستگاه خودرو متعلق به قاچاقچیان نیز توقیف شد.

استاندار:کرمانشاه از نظر امنیت سرمایه‌گذاری در رتبه دهم کشور قرار دارد

استاندار کرمانشاه گفت: براساس آخرین آمار مرکز پژوهش‌های مجلس شواری اسلامی و بر مبنای ۳۸ مولفه و شاخصه اقتصادی؛ استان کرمانشاه رتبه دهم کشور از لحاظ امنیت و ریسک سرمایه گذاری برای سرمایه گذاران را دارد که رتبه بسیار خوبی برای استان است.

«هوشنگ بازوند» در ششمین جلسه شورای گفتگو بخش خصوصی و دولت که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار شد؛ از رسانه‌ها و مخاطبان خواست به سایت مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی مراجعه کنند و این آمار را ببینند و افزود: متاسفانه اگر الان رتبه استان در شاخصه ریسک سرمایه‌گذاری بیست و هفت و هشت بود، می‌دیدیم فضای مجازی چه به سر ما می‌آوردند و با سیاه نمایی مردم را ناامید می‌کردند، اما الان که رتبه دهم کشور را داریم کسی اطلاع رسانی نمی‌کند.

او همچنین از تمام دستگاه‌های اجرایی، بخش خصوصی و فعالان اقتصادی که با تلاش آن‌ها استان به این رتبه دست یافته قدردانی کرد و گفت: شاخصه امنیت و ریسک سرمایه گذاری یکی از ابعاد مهم توسعه و رونق اقتصادی است، یعنی اینکه سرمایه گذاران با خیال راحت و بدون نگرانی بیایند اینجا سرمایه گذاری کنند و شرایط برای آن‌ها فراهم است که متعاقبا آن پیشرفت، اشتغال و توسعه می‌آید.

افتتاح پروژه‌های مجموعه ورزشی۱۵خرداد کرمانشاه نیازمند تامین اعتبار است

رئیس اداره ورزش و جوانان کرمانشاه با اشاره به اینکه در مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد کرمانشاه پروژه‌های استخر رشته کانوپولو، زمین ساحلی، پیست دوچرخه سواری، زمین تنیس روباز، زمین گلف، خانه اسکواش و خانه پینگ پینگ پنگ در دست اجرا است، گفت: در صورت تامین اعتبار ۶ پروژه امسال افتتاح می‌شود.

«مصطفی باباملکی» در جریان بازدید جمعی از خبرنگاران ورزشی رسانه‌های کرمانشاه از ورزشگاه ۱۵ خرداد این شهر و پروژه‌هایی در حال اجرا، با اشاره به آماده شدن خانه پینگ پنگ برای افتتاح و استفاده از آن توسط ورزشکاران این هیات، افزود: در صورت تامین اعتبار دیگر پروژه‌های یاد شده به جز پیست دوچرخه سواری آماده بهره برداری خواهند شد.

وی ابراز امیدواری کرد با بهره برداری از پروژه‌های در دست اقدام شاهد شکوفایی، رونق و توسعه بیش از پیش ورزش استان باشیم.

باباملکی با بیان اینکه مجموعه ورزشی ۱۵ خرداد کرمانشاه سال‌ها بدون استفاده باقی مانده بود، گفت: تا پایان امسال چهره جدیدی از این مجموعه بزرگ را شاهد خواهیم بود.

۱۲ شهرستان استان کرمانشاه در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم‌پزشکی کرمانشاه گفت: براساس رنگ‌بندی جدید وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، ۱۲ شهرستان استان کرمانشاه از روز شنبه (۱۳ شهریور) در وضعیت قرمز کرونایی قرار گرفت.

«مهدی محمدی» افزود: براساس رنگ بندی جدید شهرستان‌های پاوه، گیلانغرب، اسلام آبادغرب، صحنه، هرسین، کرمانشاه، جوانرود، کنگاور، سنقر و کلیایی، سرپل ذهاب، قصرشیرین و روانسر در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند.

وی اظهار داشت: براساس این گزارش، شهرستان‌های دالاهو و ثلاث باباجانی هم در وضعیت نارنجی قرار دارند.

حال ۵۷ نفر از بیماران بستری کرونا در کرمانشاه وخیم است

رییس کمیته اطلاع‌رسانی ستاد مدیریت کرونا دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: یک هزار و ۵۶۰ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۱ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند و ۵۷ بیمار اینتوبه (لوله‌گذاری نای با حال وخیم) هستند.

وی با اشاره به اینکه در شبانه‌روز گذشته (چهارشنبه تا پنچشنبه) ۱۷ نفر دیگر بر اثر ابتلای قطعی به کرونا در استان فوت کردند، گفت: مجموع جان‌باختگان از ابتدای شیوع کرونا تاکنون به ۲ هزار و ۲۷۸ نفر رسیده است.

محمدی خاطرنشان کرد: هم‌اکنون یک هزار و ۵۱۳ بیمار کرونایی در مراکز درمانی استان بستری هستند که از این تعداد ۲۲۰ نفر در بخش مراقبت‌های ویژه بستری شده‌اند.

بانک ملی ۱۰هزار میلیارد ریال به طرح‌های صادرات محور تسهیلات می‌دهد

عضو هیات عامل و معاون شعب بانک ملی ایران حمایت از طرح‌های بزرگ که صادرات محور و جزو اولویت‌های کشور باشد را یکی از اولویت‌های این بانک برشمرد و گفت: به این طرح‌ها ۱۰ هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعلق می‌گیرد.

"حسن مونسان" در دیدار با فعالان اقتصادی استان کرمانشاه که در اتاق بازرگانی برگزار شد، با اشاره به اصلاح سیاست‌های اعتباری بانک ملی، گفت: این سیاست‌ها تقریبا در طول یک دهه اخیر بدون تغییر مانده بود، اما امسال تغییر پیدا کرد تا بیش از گذشته در کنار تولیدکنندگان و فعالان اقتصادی باشیم.

وی در ادامه از افزایش ۳ تا ۶ برابری اختیارات مدیران استانی این بانک در سطح کشور خبر داد و گفت: برخی از این اختیارات حتی به مدیران شعب نیز داده شده تا بتوانند راحت‌تر تصمیم گیری کنند.

مونسان گفت: بانک ملی این آمادگی را دارد در صورتی که واحد‌های تولیدی استان‌ها شرایطشان به گونه‌ای باشد که که نیاز به افزایش تسهیلات داشته باشند این کار برای آن‌ها از طرف خود استانشان انجام شود.

۲ ورزشکار کرمانشاهی به اردوی تیم ملی تیراندازی دعوت شدند

اسامی نفرات دعوت شده به اردوی تیم ملی تیراندازی آقایان و بانوان ایران اعلام شد که در میان آن‌ها نام ۲ ورزشکار کرمانشاهی نیز به چشم می‌خورد.

"مهدی محمدی" و "کوثر خشنودی کیا" ۲ ورزشکار کرمانشاهی هستند که به اردوی تیم ملی تیراندازی در رشته «کامپوند» دعوت شده اند.

محمدی و خشنودی کیا پس از موفقیت در مسابقات انتخابی تیم ملی که هفته گذشته در سایت تیراندازی با کمان فدراسیون برگزار شد مجوز حضور در اردو را کسب کردند.

این مرحله از اردوی تیم ملی تیراندازی آقایان و بانوان کشور از ۱۷ شهریور آغاز و به مدت یک هفته تا بیست و سوم این ماه ادامه خواهد داشت.

توجه به جوانان از توصیه‌های همیشگی امام (ره) و رهبری بوده است

نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه گفت: توجه به جوانان و رسیدگی به وضعیت آن‌ها از توصیه‌های همیشگی حضرت امام (ره) و رهبر معظم انقلاب بوده است.

آیت الله مصطفی علما در خطبه‌های نماز جمعه این هفته کرمانشاه (۱۹ شهریور) اظهار داشت: هر زمانی که به جوانان اعتماد شده است ثمره آن را دیده ایم و به همین دلیل است که امام راحل (ره) و پس از ایشان رهبر فرزانه انقلاب همیشه نسبت به توجه مسوولان و سپردن کار‌ها به آن‌ها تاکید داشته اند.

وی در ادامه به ۱۹ شهریور سالروز ارتحال آیت الله طالقانی اولین امام جمعه تهران نیز اشاره کرد و گفت: زبان ایشان مثل شمشیر برنده بود و منبر‌ها و خطبه هایش بسیار اثر داشت.

آیت الله علما افزود: آیت الله طالقانی مدت زیادی از عمر بابرکتشان را در تبعید و زندان گذراندند و حضرت امام (ره) ایشان را ابوذر زمان خواندند.

خطیب جمعه کرمانشاه همچنین به سالروز شهادت آیت الله مدنی امام جمعه تبریز در ۲۰ شهریور اشاره و اظهار کرد: ایشان انسان بزرگواری بود که همواره در نمازهایش دعای شهادت در راه خداوند را می‌خواند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار