کاروان وسایل ورزشی در آستانه آغاز سال تحصیلی جدید راهی مدارس استان کرمانشاه شد.
کد خبر: ۹۹۳۶۷۰
تاریخ انتشار: ۲۳ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۲۶ 14 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا ماشاءالله پروین معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه امروز (۲۲ شهریور) در آیین اعزام نمادین این وسایل با عنوان "کاروان مهر با نشاط"، گفت: این تجهیزات ورزشی شامل اقلامی مثل توپ، تور، راکت و... بوده و ۱۰ میلیارد ریال ارزش دارند.

پروین اشاره‌ای هم به تجهیز ۱۵ کلاس درس و سالن درون مدرسه‌ای در استان در سال گذشته داشت و گفت: هم اکنون ۱۵ کلاس درس و سالن درون مدرسه‌ای دیگر آماده افتتاح داریم که به زودی افتتاح خواهند شد.

معاون تربیت بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمانشاه سپس در تشریح وضعیت سرانه فضای ورزشی مدارس استان، گفت: با اقدامات انجام شده در طول دو سال گذشته میانگین سرانه فضای ورزشی مدارس استان از میانگین کشوری بالاتر است.

پروین اضافه کرد: در حالی که میانگین سرانه فضای ورزشی برای هر دانش‌آموز در کشور ۳۲ سانتیمتر است، هم اکنون این میزان در استان کرمانشاه به ۳۵ سانتیمتر رسیده است.

این مسئول در ادامه با اشاره به اهمیت توجه به مقوله ورزش برای دستیابی به سلامت دانش‌آموزان به عنوان آینده سازان فردای کشور، گفت: کلاس‌های درس تربیت‌بدنی نقش مهمی در ایجاد شور و نشاط در مدرسه دارند و از این حیث تجهیز آن‌ها برای استفاده دانش‌آموزان اهمیت دارد.

وی همچنین با اشاره به ظرفیت‌های درس تربیت بدنی برای آموزش دانش آموزان، تصریح کرد: توجه ویژه به درس تربیت بدنی می‌تواند نقش موثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار