رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند گفت: متاسفانه از ابتدای شیوع بیماری کرونا ۵۷ تن از بیماران بدحال در این شهرستان بر اثر ابتلا به ویروس کرونا جان باختند.
کد خبر: ۹۹۳۸۹۶
تاریخ انتشار: ۲۴ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۹:۳۰ 15 September 2021

تابناک فارس به نقل از باشگاه خبرنگاران: حسن کرمی رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند با تقدیر از همراهی و همکاری مسئولان، ادارات و مردم فراشبند با مجموعه سلامت این شهرستان در مسیر مقابله با بیماری کووید ۱۹ گفت: با آغاز شیوع کرونا از حدود ۱۸ ماه پیش، پیشگیری و مدیریت روند مهار این بیماری به عنوان مهم‌ترین اولویت مجموعه سلامت و با همکاری دیگر مسوولان و سازمان‌های شهرستان دنبال شد.

او انجام بیش از هفده هزار و ۱۰۰ بازدید کارشناسان شبکه بهداشت و درمان شهرستان فراشبند از اصناف، مراکز حساس، کارگاه ها، مراکز تهیه، نگهداری و توزیع مواد غذایی و اماکنی که امکان شیوع کرونا در آن‌ها بیشتر است را از جمله این تلاش‌ها عنوان کرد.

کرمی افزود: در این بازه زمانی بیش از ۳۰۰ بازدید از ادارات، بانک‌ها و سازمان‌های شهرستان انجام شده و این روند در قالب تیم‌های بازرسی با همکاری ادارات و سازمان‌های شهرستان کماکان ادامه دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند با اشاره به ارائه بیش از ۴۰۰ اخطار بهداشتی به مراکز متخلف شهرستان اظهار کرد: ۵۶ مرکز متخلف به دلیل رعایت نکردن شیوه نامه‌های بهداشتی، از سوی بازرسان شبکه بهداشت و درمان تعطیل شده است.

کرمی با اعلام موارد ابتلا به بیماری کووید۱۹ در فراشبند گفت: به کمک تیم‌های سلامت شهرستان، از ابتدای شیوع کرونا سه هزار و ۳۰۶ بیمار مثبت قطعی در این شهرستان شناسایی شده است.

بهبودی ۳۱۸۵ بیمار کووید۱۹ در شهرستان فراشبند


او در ادامه از بهبودی سه هزار و ۱۸۵ بیمار کووید۱۹ در این شهرستان از ابتدای شیوع کرونا خبر داد و افزود: متاسفانه ۵۷ نفر از مردم فراشبند نیز در اثر این بیماری جان خود را از دست دادند.

کرمی با بیان اینکه در این ایام مدافعان سلامت این شهرستان در مراکز ۱۶ ساعته شهرستان به پانزده هزار و ۹۳۲ مراجعه کننده با علائم مشکوک به کرونا ارائه خدمت کرده اند، گفت: امدادگران اورژانس ۱۱۵ نیز در ۲۰۰ ماموریت مرتبط با کروناویروس حضور یافته و به مردم شهرستان ارائه خدمت کرده اند.

رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند در ادامه از حضور و همکاری پنج گروه جهادی در موج‌های مختلف بیماری کووید۱۹ و کمک‌های شبانه روزی آنان به مجموعه سلامت این شهرستان، همچنین مشارکت ۱۱۷ نیروی بسیجی و داوطلب در حوزه بهداشت و در راستای اجرای طرح شهید حاج «قاسم سلیمانی» در شهرستان فراشبند خبر داد که در قالب تیم‌های حمایتی، نظارتی و مراقبتی و در زمینه شناسایی، قرنطینه و مراقبت از بیماران مبتلا به کرونا، با با مجموعه سلامت فراشبند همکاری می‌کنند.

او همچنین با اشاره به همکاری و همراهی خیرین شهرستان با مدافعان سلامت در طی مدت شیوع ویروس کرونا، از ۲۵۰ میلیون ریال کمک‌های نقدی و بسیاری کمک‌های غیرنقدی نیک اندیشان فراشبند به حوزه سلامت از ابتدای شیوع کرونا خبر داد و از نیکوکاران خواست تا در زمینه بهبود و توسعه ارایه خدمات بهداشتی و درمانی به مردم، با مجموعه سلامت شهرستان همراه باشند.

تزریق بیش از ۲۰ هزار واکسن کرونا


رییس شبکه بهداشت و درمان فراشبند با بیان اینکه در ماه‌های گذشته اجرای برنامه واکسیناسیون علیه کرونا از اولویت‌های مهم این مجموعه در شهرستان بوده است، افزود: تاکنون ۲۰ هزار و ۳۵۹ دوز واکسن کرونا در دوز اول و دوم در شهرستان فراشبند تزریق شده است و در چهار سالن واکسیناسیون تجمیعی و مراکز سلامت شهری و روستایی، این برنامه در راستای واکسیناسیون عمومی و مقابله با کرونا در حال انجام است.

دکتر کرمی از مردم خواست با رعایت بیشتر شیوه نامه‌های بهداشتی، برای مقابله با بیماری کووید۱۹، همراه و همکار مجموعه بهداشت و درمان و مدافعان سلامت باشند.

برچسب ها: کرونا ، مبتلایان ، فراشبند
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار