رئیس جهاد کشاورزی کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه گفت: کشت پاییزه از ۱۵ شهریورماه ۱۴۰۰ آغاز شده و طبق پیش‌بینی‌ها ۵۱۲ هزار هکتار از اراضی این استان زیر کشت محصولات کشاورزی پاییزه می‌رود.
کد خبر: ۹۹۴۱۶۴
تاریخ انتشار: ۲۵ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۵۶ 16 September 2021

نوربخش حاتمی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: کشت پاییزه محصولات کشاورزی از ۱۵ شهریورماه سال جاری در استان کرمانشاه آغاز شده است.

وی افزود: هر ساله محصولات کشاورزی همچون گندم، جو، نخود، چغندرقند و کلزا در استان کرمانشاه زیر کشت پاییزه می‌رود.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه تصریح کرد: کشت کلزا در مناطق معتدل تا پنجم مهرماه و در مناطق سردسیر این استان تا اوایل مهرماه سال جاری ادامه داشته و کشاورزان نسبت به کشت این محصول باید تعجیل کنند.

حاتمی به قیمت خرید تضمینی کلزا در سال جاری اشاره کرد و گفت: طبق اعلام وزارت جهاد کشاورزی دانه روغنی کلزا ۱۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم از کشاورزان خریداری می‌شود.

وی ادامه داد: در حال حاضر رایزنی‌هایی با یکی از کارخانجات تولید روغن در استان کرمانشاه برای خرید دانه‌های کلزا از کشاورزان با قیمتی بالاتر از قیمت خرید تضمینی در حال انجام است، اما در صورت عدم حصول نتیجه قیمت خرید تضمینی ۱۵ هزار تومان به ازای هر کیلوگرم کلزا مناسب است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان کرمانشاه با اشاره به قیمت خرید تضمینی گندم در سال جاری گفت: خرید تضمینی گندم هفت هزار و ۵۰۰ تومان به ازای هر کیلوگرم بوده و قیمتی مناسب برای کشاورزان است.

وی افزود: با توجه به پیش‌بینی‌های انجام شده، ۵۱۲ هزار هکتار از اراضی آبی و دیمی استان کرمانشاه در سال جاری زیر کشت پاییزه می‌رود که از این مقدار ۳۰۰ هزار هکتار گندم دیم و بیش از ۹۲ هزار هکتار گندم آبی است.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار