رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب:
رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: با شروع واکسیناسیون در این شهرستان تاکنون ۶۸.۹ درصد گروه هدف علیه ویروس کرونا واکسینه شده‌اند.
کد خبر: ۹۹۴۷۶۷
تاریخ انتشار: ۲۸ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۱۷ 19 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا دکتر «فریدون نوری»اظهار کرد: تا امروز با مشارکت فعال سربازان خط مقدم بهداشت، بهورزان سخت کوش خانه‌های بهداشت و مراقبین سلامت در پایگاه‌های سلامت و مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی ۳۱ هزار و ۱۳ نفر واکسن نوبت اول را دریافت کرده اند که معادل ۶۸.۹ درصد گروه هدف است.

وی اظهار داشت: همچنین ۱۸ هزار و ۷۹۶ نفر نوبت دوم معادل ۴۱.۷ درصد گروه هدف نیز نوبت نوبت واکسن کرونا را دریافت کرده اند و این شهرستان از این حیث همچنان در رتبه نخست واکسیناسیون استان کرمانشاه با بیشترین عملکرد قرار دارد.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: از شهروندان درخواست می‌کنیم که برای واکسیناسیون خود و اعضای خانواده همین امروز اقدام کنند، چون ایمن‌ترین راه در امان ماندن از کرونای مرگبار واکسن است.

دکتر نوری ادامه داد: در تمام مراکز خدمات جامع سلامت شهری و روستایی که شامل پنج مرکز شهری و پنج مرکز روستایی در دهستان‌ها است واکسیناسیون نوبت اول و دوم انجام می‌شود.

او گفت: مشکلی از لحاظ واکسن نداریم و واکسن به اندازه کافی در شهرستان موجود است و در حال حاضر هشت هزار دُز واکسن در اختیار داریم و با این وجود باید مراقب موج جدید کرونا باشیم زدن ماسک بهترین و کم هزینه‌ترین گزینه پیشگیری از ویروس کرونا است.

وی اضافه کرد: برای واکسیناسیون افراد بالای ۱۸ سال بدون محدودیت سنی آمادگی کامل داریم و بر اساس دستور وزیر بهداشت مبنی بر شروع واکسیناسیون دانش‌آموزان، از امروز سامانه نوبت‌دهی واکسیناسیون salamat.gov.ir تنها برای متولدین ۱ مهر ۱۳۸۲ تا ۱ مهر ۱۳۸۳ (سن ورود به سال آخر متوسطه دوم) باز شه و ثبت‌نام در این سامانه صرفا بر اساس گروه سنی خواهد بود.

او گفت: مراکز واکسیناسیون تنها افرادی را خواهند پذیرفت که در سامانه نوبت‌دهی ثبت‌نام کرده‌اند و سایر دانش‌آموزان باید تا باز شدن سامانه منتظر بمانند.

رییس شبکه بهداشت و درمان گیلانغرب گفت: برای جلوگیری از ازدحام جمعیت در مرکز واکسیناسیون، معطلی و احتمال انتقال بیماری، ضروری است و افراد در زمان نوبت‌دهی شده به مرکز واکسیناسیون مراجعه فرمایند و از حضور بدون نوبت جدا خودداری فرمایند.

وی ادامه داد: برای واکسیناسیون گروه سنی ۱۲ تا ۱۸ سال توصیه می‌شود تنها واکسن سینوفارم تزریق نمایند و از تزریق واکسن آسترازنکا برای این گروه خودداری شود.

دکتر نوری گفت: هم اکنون ۱۵ بیمار مبتلا به کووید ۱۹در بیمارستان الزهرا (س) گیلانغرب و چهار بیمار نیز در سایر مراکز درمانی استان کرمانشاه بستری و تحت مراقبت قرار دارند.

گیلانغرب در غرب کرمانشاه بیش از ۷۲ هزار نفر جمعیت دارد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار