رئیس اورژانس پیش بیمارستانی دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه:
رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: بیش از هفت هزار ماموریت کرونایی از ابتدای شیوع این ویروس تاکنون توسط اورژانس این استان انجام شده است.
کد خبر: ۹۹۵۴۷۳
تاریخ انتشار: ۳۰ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۰ 21 September 2021

به گزارش خبرنگار تابناک کرمانشاه، هومن رفیعی صبح امروز سه‌شنبه ۳۰ شهریورماه ۱۴۰۰ در نشست خبری با اصحاب رسانه که به مناسبت روز اورژانس برگزار شد، اظهار کرد: نیروهای اورژانس استان کرمانشاه در خط مقدم علیه ویروس کرونا جنگیده و در این راه آسیب‌های روحی و جسمی فراوانی را متحمل شدند.

وی افزود: مرکز اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با ۶۸ پایگاه شامل ۳۱ پایگاه شهری، ۳۶ پایگاه جاده‌ای و یک پایگاه اورژانس هوایی در محل هوانیروز کرمانشاه در سراسر این استان مشغول خدمت‌رسانی است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه گفت: ۱۶ پایگاه شهری و ۱٠ پایگاه جاده‌ای اورژانس در شهرستان کرمانشاه فعال بوده و از ابتدای سال جاری ۲ دستگاه اورژانس موتوری به مجموعه پایگاه‌های استان کرمانشاه اضافه شده است.

رفیعی با بیان اینکه خدمات آمبولانس موتوری و پایگاه آمبولانسی برای حوزه‌های شهرداری، خیابان مدرس و محله ۲۲ بهمن شهر کرمانشاه است، تصریح کرد: ۲ دستگاه اتوبوس آمبولانس در اختیار دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه قرار گرفته و ۱۴۴ دستگاه آمبولانس در این استان برای انتقال بیماران از شهرستان به مرکز استان یا بالعکس استفاده می‌شود.

وی با بیان اینکه هر ساله بیش از ۶۵ هزار ماموریت توسط اورژانس استان کرمانشاه انجام می‌شود، افزود: در ۶ ماهه نخست سال جاری ۵۳ ماموریت اورژانس هوایی در این استان انجام شده که این آمار در سال گذشته ۱۱۰ مورد بوده است.

رئیس اورژانس پیش بیمارستانی و مدیریت حوادث دانشگاه علوم پزشکی کرمانشاه با بیان اینکه تعداد نیروهای فوریت‌های پزشکی در این استان ۶۵۰ نفر است، تصریح کرد: ۲ پایگاه آموزشی، درمانی و عملیاتی در شهرستان کرمانشاه وجود داشته که در منطقه فرهنگیان فاز ۲ و دیگری در فضای دانشگاه رازی در منطقه باغ ابریشم واقع شده و وظیفه آموزش افرادی را برعهده دارد که خواهان عضویت در فوریت‌های پزشکی هستند.

رفیعی با بیان اینکه در طول سال بیش از ۶۰۰ هزار تماس با واحد ارتباطات اورژانس گرفته می‌شود، افزود: از ابتدای شیوع کرونا تاکنون هفت هزار و ۲۰۰ ماموریت کرونایی در استان کرمانشاه انجام و یک سوم پرسنل اورژانس به ویروس کرونا مبتلا شدند، تاکنون هیچ فوتی ناشی از کرونا در میان پرسنل اورژانس این استان ثبت نشده است.

وی با اشاره به اجرای طرح اورژانس‌یاران از سال گذشته تاکنون در استان کرمانشاه گفت: افراد با سابقه درخشان کاری مرتبط و افراد بدون سابقه مایل به کار در اورژانس در این طرح شرکت کرده و پس از گذراندن دوره‌های ویژه‌ای گواهی دریافت می‌کنند، اورژانس‌یاران نیروهایی هستند که از آن‌ها می‌توان در مواقع بحرانی همچون زلزله و سیل استفاده کرد.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار