مدیر تعاون روستایی کرمانشاه در گفتگو با تابناک خبر داد؛
مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه از توزیع ۴۰ هزار تن نهاده دامی و کشاورزی توسط شبکه تعاونی‌های روستایی این استان طی سال ۱۴۰۰ خبر داد.
کد خبر: ۹۹۵۶۶۲
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۷ 22 September 2021

ایرج صفایی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: شبکه تعاون روستایی استان کرمانشاه از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون بیش از ۴۰ هزار تن نهاده‌ دامی و کشاورزی را میان بهره‌برداران بخش کشاورزی و دامداری این استان توزیع کرده است‌.

وی افزود: از این مقدار هشت هزار تن انواع کود شیمیایی، ریز مغذی، آلی و زیستی بوده که در سال ۱۴۰۰ میان بهره‌برداران بخش کشاورزی توزیع شده است.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: میزان توزیع نهاده‌های دامی میان دامداران این استان در سال جاری ۳۲ هزار تن بوده که این میزان تا پایان سال ۱۴۰۰ افزایش چشمگیری دارد.

به گفته صفایی توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی در تشکل‌های زیر پوشش تعاون روستایی استان کرمانشاه فقط شامل نهاده‌های یارانه‌دار بوده که بر اساس نرخ مصوب میان بهره‌برداران توزیع می‌شود.

وی افزود: توزیع نهاده‌های دامی و کشاورزی توسط شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی که دامداران و کشاورزان اعضای این شبکه مردمی را تشکیل می‌دهند، سبب شده تا قسمتی از نیاز کشاورزان و دامداران استان کرمانشاه به انواع کودهای شیمیایی و نهاده‌های دامی، تحت سیستم نظارتی وزارت جهاد کشاورزی تامین و توزیع شود.

مدیر تعاون روستایی استان کرمانشاه تصریح کرد: شبکه گسترده تعاونی‌های روستایی این استان با توجه به خشکسالی و کمبود علوفه و بر اساس وظیفه ذاتی خود برای خدمت‌رسانی به جامعه روستایی و با بهره‌گیری از امکانات موجود در سطح منطقه اقدام به تهیه و تامین نهاده‌های مورد نیاز کشاورزان و دامداران استان کرمانشاه می‌کند.

صفایی با بیان اینکه ۲ اتحادیه تعاونی‌های روستایی و تعاونی‌های تولید استان کرمانشاه اقدام به تأمین و توزیع انواع نهاده کشاورزی می‌کند، افزود: اتحادیه تعاونی‌های دامداران و یک شرکت گاوداری در این استان نسبت به تامین و توزیع نهاده‌های دامی اقدام می‌کند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار