مدیرکل نوسازی و توسعه مدارس کرمانشاه:
مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان کرمانشاه از تصویب ساخت ۹۵ مدرسه در مناطق محروم استان کرمانشاه با اعتبار ۱۹۰ میلیارد تومان خبر داد و گفت پیگیر ابلاغ اعتبار آن هستیم.
کد خبر: ۹۹۵۷۲۷
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۴۵ 22 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از  ایرنا، مرزبان نظری روز سه شنبه در مراسم افتتاحیه مدرسه ۶ کلاسه در شهر کرمانشاه با مشارکت خیران مدرسه ساز و بانک کارآفرین؛ همچنین از در دست ساخت بودن ۱۰۰ پروژه مدرسه سازی در استان خبر داد افزود: با احتساب این آمار پیش بینی می‌کنیم مدارس نیازمند بازسازی استان به ۱۰ درصد برسد.

او بیان داشت: پس از زلزله سال ۹۶ کرمانشاه، در بحث مدرسه سازی اقدامات خوبی انجام شده و آن زمان تاکنون ۳۱۰ مدرسه با اعتبار ۳۵۰ میلیارد تومان در سطح استان ساخته شده که از این میزان ۱۵۵ میلیارد تومان کمک خیرین و ۱۹۵ میلیارد تومان اعتبارات دولتی بوده است.

نظری با اشاره به اینکه هم اکنون مدارس کرمانشاه از نظر سرانه فضای آموزشی از میانگین کشوری بالاتر قرار دارد، افزود: میانگین فضای آموزشی در کشور ۵.۲ درصد است که این رقم در کرمانشاه به ۶.۴ درصد می‌رسد و در رتبه دهم کشور قرار داریم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه در ادامه از پیگیری برای ابلاغ اعتبار ساخت مدرسه در مناطق محروم خبر داد و گفت: ۱۹۰ میلیارد تومان برای ساخت ۹۵ مدرسه در مناطق محروم استان مصوب شده است که پیگیر ابلاغ آن هستیم.

نظری به اعتبارات استانی نیز اشاره کرد و افزود:۲۰ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات استانی برای ساخت مدرسه مصوب شده است.

ساخت ۹۵ مدرسه در مناطق محروم استان کرمانشاه تصویب شده است

نظری با بیان اینکه ۴۴۰ خیر حقیقی و حقوقی در استان کرمانشاه در زمینه احداث مدرسه مشارکت دارند، گفت: همچنین در طرح آجر به آجر با جمع آوری ۶۰۰ میلیون تومان رتبه سوم کشور را کسب کردیم که با این کمک‌ها موفق به ساخت ۲ مدرسه شدیم.

مدیرکل نوسازی مدارس استان کرمانشاه همچنین گفت: همزمان با شروع سال تحصیلی جدید در اول مهرماه، ۲۱ مدرسه با ۱۱۴ کلاس و اعتبار ۳۵ میلیارد تومان در استان کرمانشاه به بهره برداری می‌رسد.

در پایان این مراسم مدرسه ۶ کلاسه در شهر کرمانشاه با مشارکت خانواده خیر مدرسه ساز " بربندی" و بانک کارآفرین شامل کلاس‌های سمعی بصری، اتاق فناوری، نماز خانه، کتابخانه و اتاق اداری با ۷۱۰ متر مربع زیربنا و هزار و ۴۰۰ مساحت زمین با اعتباری بیش از چهار میلیارد تومان
افتتاح شد.

همچنین هیات مدیر بانک کارآفرین در این مراسم از تامین هزینه خرید تجهیزات برای ۲ هنرستان شهرستان کرمانشاه خبر دادند.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار