سرگروه آموزشی پایه اول آموزش و پرورش ناحیه سه کرمانشاه:
ابتدای مهر و شروع مدرسه برای دانش آموزان با هیجان خاصی همراه است و در این بین شروع مدرسه برای کلاس اولی‌ها حال و هوای دیگری دارد و برخی از آن‌ها دچار اضطراب می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۵۷۳۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۰:۵۵ 22 September 2021

حالا که بازگشایی مدارس با چاشنی کرونا همراه شده این اضطراب ممکن است بیشتر هم بشود که برای مدیریت استرس و ورود بهتر کلاس اولی‌ها به عرصه تعلیم و تربیت والدین باید نکاتی را جدی بگیرند.

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، فوزیه موسوی اظهار کرد: خانواده‌هایی که نوآموز کلاس اولی دارند باید قوانین و مقررات فضای مجازی و شبکه شاد را جدی بگیرند و به فضای مجازی مثل کلاس درس واقعی نگاه کنند.

 وی افزود: انتظار داریم خانواده‌ها با معلم‌های کلاس اولی همکاری و تعامل زیادی داشته باشند. به عنوان مثال اگر قرار است دانش‌آموزان ساعت هشت صبح سرکلاس درس حاضر شود حتما به موقع فرزندشان را برای شرکت در کلاس درس آماده کنند.

موسوی تاکید کرد: توصیه می‌شود خانواده‌ها به هیچ عنوان به جای دانش‌آموزان در کلاس‌های درس مجازی حاضری نزنند و به جای آن‌ها در کلاس درس حاضر نشوند.

 موسوی با انتقاد از این در سال گذشته دیده می‌شد که برخی از والدین خودشان به جای دانش آموز تکالیف او را انجام می‌دادند، گفت: این نوع کمک کردن به دانش آموزان دلسوزی نیست و آن‌ها را از درس و مدرسه عقب می‌اندازد.

وی ادامه داد: دانش آموز کلاس اولی باید یاد بگیرد که کلاس درس حرمت دارد و او باید به قوانین کلاس درس هرچند مجازی احترام بگذارد.

موسوی با بیان اینکه والدین کلاس اولی‌ها باید از انتقال نگرانی و اضطراب به دانش‌آموزان صرف نظر کنند، گفت: خانواده‌ها باید بدانند که نوآموز کلاس اولی آن‌ها تفکر انتزاعی نداشته و به همین دلیل قدرت تجزیه و تحلیل مسائل را ندارد، لذا مطرح کردن موضوعاتی در مورد کارایی نداشتن آموزش مجازی در یادگیری دانش آموزان می‌تواند باعث ایجاد اضطراب در آن‌ها شود.

موسوی توصیه‌هایی هم به معلم‌های کلاس اولی‌ها در فرآیند آموزش مجازی داشت و از آن‌ها خواست تا کلاس‌های درس را خیلی طولانی نکنند تا دانش‌آموز از درس و مدرسه دلزده نشود.

وی ادامه داد: توصیه می‌شود معلم‌ها حتما به ازای نیم ساعت تدریس در فضای مجازی ۱۵ دقیقه به دانش‌آموزان زنگ تفریح بدهند، چون در غیر اینصورت کارایی کلاس‌های درس به شدت پایین می‌آید.

وی سپس اشاره‌ای هم به اهمیت حضور کلاس‌اولی‌ها در مدارس در روز اول مدرسه هرچند کوتاه داشت و گفت: حضور دانش‌آموزان کلاس اولی در گروه‌های کوچک چند نفره با رعایت پروتکل‌های بهداشتی کارکرد‌های زیادی به همراه دارد و مهمترین آن اینکه دانش آموز با فضای آموزش رسمی آشنا شده و معلمش را از نزدیک می‌بیند.

وی تصریح کرد: دیدار چهره به چهره نوآموز کلاس اولی با معلمش مقدمه‌ای برای شناخت او از معلمش و یادگیری بیشتر خواهد شد، لذا از خانواده‌هایی که نوآموز کلاس‌اولی دارند تقاضا می‌شود، برای تعلیم و تربیت بهتر فرزندانشان حتما با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و هماهنگی معلم‌ها روز اول مدرسه او را به مدرسه ببرند و بدانند همین که دانش‌آموز کلاس اولی در مدرسه حاضر شده، معلمش را ببیند و کتاب‌های درسی خود را تحویل بگیرد، می‌تواند تاثیر مثبت زیادی بر روند تحصیل و آموزش او داشته باشد.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار