مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره):
مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) شهید سلیمانی را شخصیتی مردمی و معتقد به مردم دانست و گفت: حاج قاسم در توجه به مردم دین و مذهب را مد نظر قرار نمی‌داد و معتقد بود که همه انسان‌ها مهم هستند و ما برای دفاع از همه مردم و مستضعفان می‌جنگیم.
کد خبر: ۹۹۵۷۴۴
تاریخ انتشار: ۳۱ شهريور ۱۴۰۰ - ۱۱:۰۴ 22 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایرنا، آیت الله «محمود رجبی» روز چهارشنبه در همایش بین المللی شهید سلیمانی در چشم انداز بین المللی با عنوان «سیره و سبک زندگی شهید قاسم سلیمانی» که به صورت مجازی در دانشگاه رازی کرمانشاه برگزار شد، اظهار کرد: حاج قاسم ذره‌ای ترس و واهمه از مرگ نداشت و اهل خطر بود و برای دفاع از ارزش‌های خود به دهان مرگ میرفت.

وی با اشاره به وضعیت بحرانی و امنیتی لبنان در جنگ ۳۳ روزه گفت: شهید سلیمانی بعد از شروع این جنگ و باوجود مخالفت سیدحسن نصرالله تا انتهای جنگ در لبنان و در کنار نیرو‌های مقاومت حضور داشت و همچنین در زمانی که پیشروی در کشور عراق به خاطر حضور داعش ممنوع بود، اما ماشین حاج قاسم از دل دشمن وارد می‌شد و می‌گفت که من با سایر رزمندگان چه فرقی دارم.

آیت الله رجبی، شهید سلیمانی را اهل مطالعه فراوان دانست و ادامه داد: نماز اول وقت برای حاج قاسم اهمیت ویژه‌ای داشت بطوریکه در کاخ کرملین با صدای بلند اذان و اقامه داد و نماز را با شکوهی بسیار اقامه کرد.

مدیر موسسه آموزشی پژوهشی امام خمینی (ره) ولایت مداری را یکی دیگر از شاخص‌های زندگی و شخصیتی شهید سلیمانی برشمرد و افزود: این شهید بزرگوار اعتنایی به پست و مقام‌های دنیایی نمی‌کرد و بعد از دریافت نشان ذوالفقار از مقام معظم رهبری که ارادت ویژه‌ای به ایشان داشت، اما معتقد بود که این‌ها امور دنیوی است.

آیت الله رجبی با اشاره به اینکه شهید سلیمانی اعتقاد کامل و جامعی به مبانی دین اسلام، توحید، معاد، نبوت و امامت داشت، گفت: ایشان اعتقاد راسخی به اهل بیت و گره گشایی فاطمه زهرا داشت و معتقد بود عنایت این بانو در حل مشکلات گره گشایی است.

ارسال ۶۴ مقاله به همایش

همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» صبح چهارشنبه با حضور نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه، استاندار و برخی از اساتید و اندیشمندان داخلی و خارجی در سرسرای اجتماعات دانشکده ادبیات دانشگاه رازی کرمانشاه آغاز به کار کرد.

در این همایش ۲ روزه و در صبح چهارشنبه بعد از سخنرانی نماینده، ولی فقیه در استان و امام جمعه و همچنین استاندار کرمانشاه، آیت الله «محمود رجبی» مدیر موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) در مورد سیره و سبک زندگی شهید سلیمانی، دکتر «حمیدوش» پژوهشگر از کشور سوریه در مورد جایگاه شهید سلیمانی در تقویت جبهه مقاومت، آقای «نورالدین شیرین» رییس تلویزیون قدس ترکیه در مورد شهید سلیمانی و محور مقاومت، السید «جلیل هاشم بکا» روزنامه نگار و تحلیل‌گر خاورمیانه در مورد بازتاب شهادت حاج قاسم در رسانه‌های جهان و «محمد شعیب» رهبر شیعیان آفریقای جنوبی در مورد شهید سلیمانی و فرهنگ مقاومت سخنرانی خواهند کرد.

این همایش بین‌المللی در بعدازظهر چهارشنبه هم با سخنرانی «خالد سید شبا» رییس شاخه جوانان کنگره ملی آفریقا جنوبی و نماینده مجلس ملی آفریقای جنوبی در ساعت ۱۵ آغاز خواهد شد و در ادامه دکتر «صلاحی»، دکتر «دلال عباس» استاد و پژوهشگر لبنانی و در پایان برنامه‌های روز چهارشنبه سردار «حسین معروفی» فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان سخنرانی خواهند داشت.

برنامه‌های همایش بین‌المللی «شهید سلیمانی در چشم‌انداز بین‌المللی» در صبح پنجشنبه با سخنرانی خانم «مرضیه هاشمی» مجری شبکه پرس تی‌وی آغاز خواهد شد و در ادامه دکتر «علی زینی‌وند» استاندار کرمان، دکتر «تاج‌الدین صالحیان» پژوهشگر علوم سیاسی، دکتر «محمد حسینی تبار» عضو هیات علمی دانشگاه امام حسین (ع)، دکتر «جهاندار امیری» عضو هیات علمی دانشکده صدا و سیما سخنرانی می‌کنند و این همایش بین‌المللی با سخنرانی سردار عظیمی به پایان خواهد رسید.

آنچنان که رییس دانشگاه رازی کرمانشاه گفته اندیشمندان جهان ۶۴ مقاله را به دبیرخانه این همایش ارسال کردند که از این تعداد ۲۰ مقاله توسط استادان و اندیشمندان خارجی به زبان‌های انگلیسی و عربی بوده است.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله هلی‌کوپتری آمریکایی‌ها در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.

دانشگاه رازی اکنون دارای ۱۰ دانشکده و پردیس کشاورزی و منابع طبیعی بوده و با بهره گیری از دانش و تخصص ۱۰ استاد، ۴۹ دانشیار، ۲۵۰ استادیار، ۴۶ مربی و در مجموع ۳۵۵ عضو هیات علمی در ۳۹ گروه آموزشی و تعداد ۱۲ هزار و ۳۴۷ نفر دانشجو در چهار مقطع کاردانی، کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری به فعالیت خود ادامه می‌دهد.

منبع: ايرنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار