معاون استاندار کرمانشاه در گفتگو با تابناک:
معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه گفت: با وجود صدور مجوز ترانزیت یکسره کالا از طریق مرز خسروی، این امر تاکنون محقق نشده است.
کد خبر: ۹۹۵۹۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۰۸:۲۴ 23 September 2021

بهزاد باباخانی در گفتگو با خبرنگار تابناک کرمانشاه اظهار کرد: مجوز ترانزیت یکسره کالا از طریق مرز خسروی واقع در شهرستان قصرشیرین از سوی کشور عراق صادر شده اما این امر تاکنون تحقق پیدا نکرده است.

وی افزود: ترانزیت یکسره کالا از مرز خسروی به مقصد کشوری همچون سوریه از طریق خاک عراق با حذف عملیات سنتی تخلیه و بارگیری می‌تواند سبب رونق این مرز شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری کرمانشاه به دلایل عملی نشدن ترانزیت یکسره کالا از مرز خسروی اشاره کرد و گفت: با توجه به عدم وجود امنیت کامل در مرز مشترک سوریه و عراق امکان صادرات به سوریه از طریق ترانزیت یکسره کالا از طریق مرز خسروی وجود ندارد.

باباخانی تصریح کرد: یکی دیگر از عوامل به نتیجه نرسین ترانزیت یکسره کالا از مرز خسروی عدم تمایل کشور عراق است، زیرا که با وجود صدور مجوز از طرف این کشور مقامات آن برای تحقق این امر پای کار نیامدند.

وی افزود: مکاتبه‌هایی با طرف عراقی برای تشکیل جلسه انجام شده تا ترانزیت یکسره کالا از مرز خسروی صورت گیرد، اما تاکنون هیچ‌گونه واکنشی به این مکاتبه‌ها نشان ندادند.

منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار