مدیرکل بنیاد شهید استان:
مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه گفت: بیشترین جانبازان زن کشور کرمانشاهی هستند.
کد خبر: ۹۹۶۰۳۸
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۳۴ 23 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از ایسنا، حجت الاسلام هادی عسگری به مناسبت هفته دفاع مقدس با اشاره به نقش اثرگذار مردم استان کرمانشاه در سال‌های دفاع مقدس، اظهار کرد: کرمانشاهی‌ها در سال‌های دفاع مقدس در برابر دشمنان سینه سپر کرده و با تقدیم ۹۸۰۰ شهید، ۲۳ هزار جانباز و ۱۸۰۰ آزاده اجازه ندادند دشمنان به خاک وطن تجاوز کنند.

عسگری با اشاره به نقش پررنگ زنان استان کرمانشاه در دوران دفاع مقدس گفت: دیار قهرمان پرور کرمانشاه در دوران دفاع مقدس با تقدیم ۱۱۰۰ زن جانباز بیشترین جانبازان زن کشور را تقدیم اسلام و انقلاب کرده است.

 مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه ادامه داد: این استان همچنین ۹۵۰ زن شهیده دارد و دومین استان کشور از حیث آمار بالای شهدای زن در سال‌های دفاع مقدس است.

وی اضافه کرد: زنان این استان در طول سال‌های دفاع مقدس دوشادوش مردانشان در مقابل دشمنان ایستادند و در عین حال که خودشان در جبهه‌ها و در بخش‌های پشتیبانی حاضر شدند، مردانشان را راهی جبهه‌ها کرده و اجازه ندادند دشمنان به اهداف شوم خود برای ضربه زدن به نظام دست پیدا کنند.

عسگری تصریح کرد: زنان کرمانشاهی در طول دوران جنگ هشت ساله تحمیلی با تمام وجود و در عمل نشان دادند در حراست از کیان ایران اسلامی از جان خود و عزیزانشان مایه می‌گذارند.

ور در ادامه هفته دفاع مقدس را فرصتی برای بازگو کردن خاطرات دوران دفاع مقدس عنوان کرد و افزود: جانبازان و ایثارگران گنجینه‌های دفاع مقدس هستند که خاطرات خوبی از آن سال‌ها دارند که باید هر طور شده برای ثبت و ضبط این خاطرات برنامه‌ریزی شود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان کرمانشاه با اشاره به ضرورت استفاده از زبان هنر برای انتقال رخداد‌های دوران دفاع مقدس، تاکید کرد: باید با تهیه آثار هنری فاخر در قالب کتاب، فیلم، سریال و... نسل جوان و آیندگان را در جریان اتفاقات رخ داده در سال‌های جنگ تحمیلی بگذاریم.

وی ادامه داد: همچنین باید از تجارب سال‌های دفاع مقدس در مدیریت کشور در همه عرصه‌ها استفاده کنیم تا به یاری خداوند شاهد حل مشکلات باشیم.

منبع: ایسنا
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار