رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه :
رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه گفت: با قرارگیری در آستانه اربعین حسینی با هدف ارائه خدمات به زائران ۶ موکب از استان کرمانشاه برای استقرار در مسیر راهپیمایی باشکوه اربعین حسینی به عراق اعزام می‌شوند.
کد خبر: ۹۹۶۰۵۳
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸ 23 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از تسنیم، بهمن صحرایی اظهار داشت: در هماهنگی‌ها با کشور عراق و ستاد عتبات عالیات این موکب‌ها در مسیر حرکت زائران اربعین حسینی استقرار می‌یابند تا ارائه خدمات و پذیرایی به بهترین نحو ممکن انجام یابد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه با بیان اینکه امید داریم با تلاش‌های انجام شده از سال‌های آینده با فروکش کردن همه‌گیری ویروس کرونا شاهد راهپیمایی گسترده اربعین حسینی همانند سال‌های گذشته باشیم عنوان کرد: یک موکب درمان با عنوان ثامن‌الحجج شامل ۱۰ پزشک و مابقی موکب‌ها مسئول اسکان و تغذیه هستند.

وی با اشاره به اینکه اسامی این موکب‌ها شامل موکب سنگرسازان بی‌سنگر، موکب نوکران کرمانشاهی موکب‌ام البنین، موکب دارالشفای ثامن‌الحجج، مجمع حیدریون، خدام اباعبدالله الحسین، مدافعان حرم کرمانشاه، موکب حاج آقا بزرگ عراقی، مدافعان حرم است گفت: این دوازده موکب در قالب ۶ موکب تجمیع شده که به نجف و کربلا اعزام می‌شوند و ستاد عتبات مسئول اعزام خدامی است که از سال ۹۸ به قبل در کشور عراق خدمت‌رسانی کرده‌اند.

 صحرایی با اشاره به اینکه اعزام خدام از طریق پرواز انجام می‌شود، اما وسایل موکب‌ها از طریق مرز‌های زمینی ارسال می‌شود و باید کل مواد غدایی از کشور عراق تهیه شود بیان کرد: تمام هزینه‌های موکب‌ها و پروژه‌های ستاد عتبات عالیات در قالب نذورات مردمی است و بودجه دولتی در آن جایی ندارد.

رئیس ستاد عتبات عالیات استان کرمانشاه خاطرنشان کرد: پروژه صحن حضرت زینب سلام الله علی‌ها با ۱۴۰ هزارمترمربع زیربنا و پیشرفت فیزیکی ۶۰ درصد از تل زینبیه تا خیمه گاه ادامه دارد که در قالب زائرسرا به بهره‌برداری خواهد رسید.

منبع: تسنیم
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار