پس از ماه‌ها انتظار و پیگیری:
پس از ماه‌ها انتظار و پیگیری و با توجه به اختصاص سهمیه ۵۵۵ نفری برای کرمانشاه در اعزام به اربعین حسینی، پرواز مستقیم کرمانشاه – نجف ویژه اربعین حسینی برقرار شد.
کد خبر: ۹۹۶۰۶۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مهر ۱۴۰۰ - ۱۳:۰۱ 23 September 2021

به گزارش تابناک کرمانشاه به نقل از مهر، استان کرمانشاه از دیرباز دروازه عبور عتبات‌عالیات و میزبان زائران اباعبدالله الحسین (ع) بوده است.

در سال‌های گذشته که رونق دوباره‌ای به زیارت اربعین بازگشته، جمع کثیری از مردم ایران اسلامی از طریق مرز‌های زمینی که دروازه عبوری آن‌ها استان کرمانشاه است برای عزیمت به کشور عراق و زیارت عتبات عالیات رفت و آمد می‌کردند.

۲ سال پیش به‌واسطه برقراری امنیت در مرز‌های کشور عراق، مرز خسروی که نزدیک‌ترین نقطه مرزی کشور به کربلای معلی است بازگشایی شد تا جمعیت زیادی از زائران اربعین حسینی از این مرز به زیارت مشرف شوند.

بعد از آن سال و تا به امروز شیوع گسترده کرونا، نعمت خادمی و میزبانی زوار حسینی از کرمانشاهیان گرفته شده و حتی مردم بومی کرمانشاه نیز برای تردد از مرز‌های زمینی محدودیت دارند.

امسال که بحث زیارت اربعین داغ شد، کشور عراق ضمن اعمال محدودیت‌هایی فقط مرز‌های هوایی این کشور را برای شرکت در مراسم اربعین باز کرد.

با این حال باز هم انتظار می‌رفت کرمانشاه که یکی از نزدیک‌ترین نقاط به کربلای‌معلی است و دارای فرودگاه بین‌المللی بوده و پرواز به سمت کشور عراق داشته باشد و این مساله بار‌ها از مسئولین حج و زیارت و فرودگاه کرمانشاه پیگیری شد.

اعلام آمادگی کرمانشاه برای برقراری پرواز‌های اربعین

در تاریخ ۲۲ شهریور ماه ۱۴۰۰، مدیرکل فرودگاه اشرفی اصفهانی کرمانشاه طی گفتگویی اعلام کرد: فرودگاه کرمانشاه برای پرواز‌های اربعین آمادگی دارد.

مجتبی بیاتی در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در حال حاضر از فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه پروازی به کشور عراق یا بالعکس صورت نمی‌گیرد، اما فرودگاه بین‌المللی کرمانشاه برای برقراری پرواز‌های اربعین آمادگی خود را اعلام کرده است.

پرواز مستقیم کرمانشاه – نجف ویژه اربعین حسینی برقرار شد

وی با اشاره به سقف محدود پرواز به کشور عراق در ایام اربعین، افزود: بعد از اعلام آمادگی فرودگاه کرمانشاه برای پرواز‌های اربعین به سازمان هوایی، قول‌هایی مبنی بر در اولویت بودن کرمانشاه برای پرواز‌ها داده شده است.

مدیرکل فرودگاه بین‌المللی اشرفی اصفهانی کرمانشاه تصریح کرد: بررسی درخواست و اعلام آمادگی فرودگاه کرمانشاه نهایتاً تا پایان هفته جاری انجام خواهد گرفت و نتیجه به‌زودی مشخص خواهد شد.

اختصاص سهمیه اعزام زائران کرمانشاهی و برقراری پرواز کرمانشاه به نجف

اعلام آمادگی و ارسال درخواست فرودگاه کرمانشاه با همکاری و پیگیری حج و زیارت استان کرمانشاه، سرانجام نتیجه داد و ۲۸ شهریور ماه ۱۴۰۰ و مدیرکل حج و زیارت کرمانشاه از سهمیه ۶۰۰ نفری استان کرمانشاه و برقراری پرواز‌های کرمانشاه به نجف خبر داد.

حسین نیک روش در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: سهمیه اختصاص داده شده به استان کرمانشاه برای اعزام زائران به عتبات عالیات در ایام اربعین حسینی (ع) ۶۰۰ نفر است که با توجه به تکمیل نشدن ظرفیت ۶۰۰ نفره استان کرمانشاه، ثبت نام از متقاضیان در سامانه سماح ادامه دارد.

وی افزود: ۳۷۴ نفر از طریق سامانه اعلام شده برای شرکت در مراسم اربعین حسینی در کربلای معلی ثبت نام کرده که از این تعداد فقط ۲۱۷ نفر مدارک مورد نیاز برای صدور ویزا را تحویل داده‌اند.

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: با پیگیری‌های انجام گرفته موافقت پرواز موقت کرمانشاه به نجف گرفته شده و به‌زودی در خصوص زمان دقیق این پرواز اطلاع‌رسانی خواهد شد.

پرواز مستقیم کرمانشاه – نجف ویژه اربعین حسینی برقرار شد

وی با درخواست از مردم مشتاق به حضور در راهپیمایی اربعین و هیأت مذهبی، گفت: با توجه به اینکه تردد به کشور عراق از طریق مرز‌های هوایی انجام می‌شود و همه مرز‌های زمینی بسته است، از مراجعه به مرز‌ها اکیداً خودداری شود.

پس از اعلام این خبر موجی از امید در دل مشتاقان زیارت اباعبدالحسین (ع) در کرمانشاه ایجاد شد.

استاندار کرمانشاه روز گذشته در جمع اصحاب رسانه، از کرمانشاه به عنوان دروازه عتبات عالیات و قدمگاه زائران حسینی نام برد و اظهار کرد: با توجه به محدودیت‌های ناشی از شیوع بیماری کرونا امسال نیز امکان خدمتگزاری به زائرین برای اعزام از طریق مرز خسروی فراهم نشد، ولی با تمهیدات اندیشیده شده مقدمات و زمینه‌های لازم برای اعزام زائران و مشتاقان زیارت اربعین حسینی به صورت هوایی انجام و پیش‌بینی شده است.

هوشنگ بازوند افزود: تمام دستورالعمل‌ها برای حفظ سلامت زائران اربعین حسینی است و بر این اساس متقاضیانی که براساس اعلام قبلی و دستورالعمل ابلاغی حج و زیارت در سامانه سماح ثبت‌نام کرده‌اند؛ می‌توانند با ویزای معتبر، داشتن تست پی. سی. آر منفی و انجام واکسیناسیون (۲ دز) نسبت به اخذ بلیط اقدام کنند.

استاندار کرمانشاه گفت: برای اعزام به مراسم اربعین تزریق ۲ دوز واکسن قطعی است و در واقع افرادی که در مراسم اربعین شرکت می‌کنند بر دستورالعمل ستاد ملی کرونا و اعلام وزارت بهداشت باید حتماً گواهی ۲ دوز واکسن را داشته باشند.

وی خاطرنشان کرد: پیگیری ویژه‌ای برای برقراری پرواز‌های رفت و برگشت از طریق هواپیمایی نیز در دست اقدام است، اما تا به امروز امکان پنج پرواز رفت و برگشت در تاریخ‌های اول، سوم، چهارم، ششم و هشتم مهر ماه سال‌جاری از کرمانشاه به نجف فراهم شده است و این پرواز‌ها برای اعزام زائرین انجام می‌شود.

سامانه سماح تا تکمیل ظرفیت باز است

حسین نیک روش مدیر حج و زیارت استان کرمانشاه از ثبت نام ۳۹۷ کرمانشاهی و ارسال مدارک برای صدور ویزا خبر داد.

وی ادامه داد: از این تعداد ویزای ۱۳۰ نفر صادر و برای مابقی این افراد هم ظرف ۴۸ ساعت آینده ویزا صادر خواهد شد.

پرواز مستقیم کرمانشاه – نجف ویژه اربعین حسینی برقرار شد

مدیرکل حج و زیارت استان کرمانشاه تصریح کرد: سامانه سماح تا زمان تکمیل ظرفیت برای ثبت نام متقاضیان باز خواهد بود.

داشتن ویزا معتبر، زدن ۲ دز واکسن و داشتن تست منفی کرونا شرط خرید بلیط اربعین

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه از برقراری پنج پرواز رفت و پنج پرواز برگشت برای زوار اربعین در مسیر کرمانشاه به نجف و بالعکس خبر داد.

وی ادامه داد: این پرواز‌ها در روز‌های اول، سوم، چهارم، ششم و هشتم مهرماه به مقصد نجف و بالعکس انجام خواهد شد.

بیاتی درباره نحوه تهیه بلیط برای پرواز‌ها نیز عنوان کرد: متقاضیان باید برای خرید بلیط به دفاتر خدمات مسافری مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه متقاضیان حضور در مراسم اربعین حسینی و استفاده از پرواز‌ها باید در سامانه سماح ثبت نام کرده باشند، تاکید کرد: انجام پرواز و گرفتن بلیط نیازمند داشتن ویزا معتبر است.

مدیرکل فرودگاه کرمانشاه خاطرنشان کرد: متقاضیان باید هر ۲ دوز واکسن کرونا را دریافت کرده باشند و تست پی. سی. آر آن‌ها منفی باشد.

منبع: مهر
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار