شب قدر شب تحول است/یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان

کد خبر: ۱۰۴۱۱۴۷
تاریخ انتشار: ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۱ - ۲۰:۲۳ 24 April 2022

یادداشت اختصاصی روزنامه هما خوزستان
مورخ دوشنبه ۵ اردیبهشت ماه ۱۴۰۱

طبق روایات خداوند شیطان را به ویژه در شب قدر تا اذان صبح محدود می‌کند و اجازه خروج ندارد تا انسان بتواند تصمیم بگیرد که می‌خواهد چکار کند.

مدیر حوزه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک گفت: ماه رمضان ماهی است که اول آن رحمت، میانه اش مغفرت و انتهایش آزادی است و امیدواریم این ماه باعث شود از بند انواع مشکلات اقتصادی و معنوی رها شویم.

حجت الاسلام حسین قنواتی بیان داشت: خدا ماه رمضان را بهانه‌ای قرار داده تا بنده هایش را از گرفتاری ها نجات دهد و آن‌ها بتوانند از این ماه نهایت استفاده را ببرند به همین دلیل است که فرد روزه دار هرکاری اعم از خوابیدن، بیدار شدن، حرف زدن، خواندن قرآن و ... که انجام می‌دهد در این ماه چند برابر برای او ثواب نوشته می‌شود.

مدیر حوزه علمیه بقیه الله (عج) اندیمشک تصریح کرد: در اوج این ماه خدا شبی را قرار داد که از هزار شب و هزار ماه بالاتر است و به دنبال این است که بنده اش تصمیم بگیرد و اگر او تصمیم گرفت که می‌خواهد چکار کند یعنی شب قدر را درک کرده است.

این کارشناس ادامه داد: شب قدر شبی است که دعا مستجاب و خداوند به راحتی می‌بخشد، سرنوشت انسان در این شب مشخص می‌شود و در روایات داریم که اول سال شب قدر است چرا که در این شب یک سال زندگی انسان نوشته خواهد شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار