تمدید ۶ ماهه گذرنامه‌ های فاقد اعتبار برای سفر اربعین

معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از تمدید ۶ ماهه گذرنامه‌ های فاقد اعتبار به شرط یک بار سفر اربعین به کشور عراق، خبر داد.
کد خبر: ۱۰۶۴۱۱۵
تاریخ انتشار: ۰۵ شهريور ۱۴۰۱ - ۲۲:۳۹ 27 August 2022
معاون فرهنگی و اجتماعی فرماندهی انتظامی استان مازندران از تمدید ۶ ماهه گذرنامه‌ های فاقد اعتبار به شرط یک بار سفر اربعین به کشور عراق، خبر داد.

به گزارش تابناک همدان، آقای سید جعفر ساداتی در جمع خبرنگاران گفت: افرادی که گذرنامه آنها از ششم شهریور ماه سال ۹۱ به بعد صادر و مدت اعتبار آنها تمام شده است، می توانند گذرنامه خود را فقط به مدت ۶ ماه تمدید کنند.

وی در تشریح فرآیند صدور برگ گذر موقت ویژه اربعین حسینی گفت: برای اینکه فاصله صدور گذرنامه را کمتر و همچنین هزینه کمتری به زائران عزیز تحمیل شود، طی توافق با کشور عراق، برگ گذر ویژه اربعین حسینی صادر خواهد شد.

آقای ساداتی ادامه داد: این برگ گذر موقت فقط برای یک بار است، اما فرآیند صدورش متفاوت است یعنی شهروندان باید به پلیس + ۱۰ مراجعه کرده و درخواست صدور گذرنامه دهند و هزینه آن را بپردازند و یا اینکه درخواست صدور «برگ گذر موقت» کنند که تنها هزینه آن، هزینه پست است.

وی به چگونگی حضور افراد زیر ۱۸ سال و سربازان در راهپیمایی اربعین حسینی (ع) نیز اشاره کرد و گفت: افراد زیر ۱۸ سال (آقا و خانم) می بایست با رضایت محضری پدر و خانم های متاهل با اجازه همسر نسبت به درخواست گذرنامه جهت سفر اربعین اقدام کنند و سربازان نیز می‌توانند با موافقت معاونت وظیفه عمومی محل خدمت خود اقدام کنند.

وی تاکید کرد: تمدید گذرنامه‌های منقضی شده و یا آن‌هایی که کمتر از یک ماه اعتبار دارند، از امروز (شنبه ۵ شهریور) فقط در شعبه‌ها و اداره گذرنامه انجام می‌شود و هیچ تمدیدی در مرز نداریم.

آقای ساداتی خاطرنشان کرد: افرادی که در شهرستان های استان ساکن هستند نیازی به مراجعه به مرکز استان را نداشته و با مراجعه به اداره گذرنامه شهرستان های یاد شده می توانند گذرنامه خود را تمدید کنند: شهروندان ساری، جویبار، نکا و میاندرود به اداره گذرنامه مرکز استان واقع در شهرستان ساری مراجعه کنند، شهروندان تنکابن، رامسر و عباس آباد به اداره گذرنامه شهرستان تنکابن، شهروندان نوشهر، نور، چالوس و کلاردشت به اداره گذرنامه شهرستان نوشهر، شهروندان آمل و محمودآبادی به اداره گذرنامه شهرستان آمل مراجعه کنند.

وی افزود: شهروندان بابلسر و فریدونکنار به اداره گذرنامه شهرستان بابلسر، شهروندان قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه شمالی و سوادکوه به اداره گذرنامه شهرستان قائمشهر، شهروندان بهشهر و گلوگاه به اداره گذرنامه شهرستان بهشهر و شهروندان بابلی هم به اداره گذرنامه شهر خودشان جهت تمدید گذرنامه مراجعه کنند.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار