فعالیت43کمپ ترک اعتیاد درهمدان

مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه کمپهای ترک اعتیاد در این استان موجب کاهش آسیب های اجتماعی شده است گفت: 43 کمپ در استان همدان به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است.
کد خبر: ۱۰۶۸۶۲
تاریخ انتشار: ۱۶ مهر ۱۳۹۴ - ۱۱:۰۵ 08 October 2015
 مدیرکل بهزیستی همدان با بیان اینکه کمپهای ترک اعتیاد در این استان موجب کاهش آسیب های اجتماعی شده است گفت: 43 کمپ در استان همدان به صورت شبانه روزی در خدمت شهروندان است.

به گزارش ایرنا؛اکبر سوری افزود: در این مراکز خدماتی از جمله نگهداری از معتادان، آموزش مهارتهای زندگی، بازتوانی و درمان معتادان انجام می شود.

وی با بیان اینکه دو کمپ ترک اعتیاد ویژه بانوان در این استان فعال است تصریح کرد: یکی از آنها در همدان و دیگری در شهرستان نهاوند قرار دارد.

مدیرکل بهزیستی همدان ادامه داد: سال 1391 حدود 150 کمپ بدون مجوز در این استان فعالیت می کردند که با کمک دادستانی همه آنها پلمب شدند.

سوری افزود: با توجه به محدودیت در صدور مجوز کمپ ها و برای تقویت کمپ های موجود هم اکنون هیچگونه مجوزی برای تاسیس کمپ جدید داده نمی شود.

وی بیان کرد: سال 93 حدود 20 هزار نفر از جمعیت معتاد استان از خدمات مراکز ترک اعتیاد همدان استفاده کردند و بهبود یافتند.

وی گفت: این کمپ ها طبق ماده 15 قانون مبارزه با مواد مخدر با مجوز و نظارت سازمان بهزیستی انجام وظیفه می کنند و مقرر شد که در همه کمپ ها از متخصصان روانشناسی مددکاری و پزشک عمومی استفاده بهینه شود.

وی تصریح کرد: طبق آمار و اطلاعات حدود 15 تا 20 درصد از افراد بهبود یافته در مراکز ترک اعتیاد دچار لغزش نمی شوند و به زندگی اجتماعی سابق خود بر می گردند.

سوری گفت: کمپ ها از مراکزی هستند که در امنیت و سلامت جامعه علاوه بر بازتوانی نقش بسزایی دارند و سبب کاهش آسیب های اجتماعی و جرایم می شوند.

مدیرکل بهزیستی همدان ادامه داد: 53 درصد میانگین جرایم جامعه بطور مستقیم با اعتیاد در تماس است که طلاق، کودک آزاری و قتل از آن جمله است.

وی گفت: مراکز ترک اعتیاد و کمپ ها و مراکز متادون تراپی در کاهش آسیب ها اثر گذار هستند.

وی با بیان اینکه اعتبارات بخش مبارزه با اعتیاد بسیار پایین بوده و در سنوات اخیر انتظار می رفت که با مداخلات شورای مبارزه با مواد مخدر این اعتبارت بیشتر شود افزود: اما بخش زیادی از اعتبارات بهزیستی باید به کمک اعتبارات ستاد آمده تا بتوانیم مشکلات این بخش را حل فصل کنیم.

وی ادامه داد: پیشگیری از اعتیاد یکی از مباحث عمده ارتقای مهارتهای زندگی و مقاومت در برابر هجوم بحران اعتیاد می باشد.

با توجه به اینکه اهمیت مبارزه بر اعتیاد بر همگان آشکار است اما آنگونه که انتظار مداخله مردم و مسئولان را داریم تاکنون محقق نشده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار