درس امام حسین (ع) درس عزت و شرافت است

رئیس شورای شهر اردبیل گفت: درس امام حسین در روز عاشورا درس عزت، شرافت و کرامت است و امروز در سایه همین درس عزت و شرافت شاهد حضور امت اسلامی در قالب کنگره اربعین هستیم.
کد خبر: ۱۱۶۵۶۸
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۴ - ۱۷:۲۶ 22 October 2015

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، زکی‌الله خوشبخت شامگاه چهارشنبه در نشست اعضای شورای شهر اردبیل اظهار کرد: حادثه‌ای در سال 60 هجری در تاریخ جامعه بشری رخ داد که اگر به معنای واقعی به عمق فاجعه نگاه کنیم به خوبی درمی‌یابیم که به دنبال این حادثه تلخ و تاسف‌بار جامعه بشری دچار انحراف و سقوط واقعی شد.

وی با بیان اینکه در حادثه کربلا امت اسلامی نعمت بزرگ رهبری صالح را از دست داد و دشمنان خونخوار جهان اسلام سعی کردند تا نعمت بزرگ هدایت و امامت امت را گرفته و مسیر حرکت جامعه را به انحراف بکشند، گفت: در کوتاه‌ترین فاصله زمانی بعد از رحلت نبی مکرم اسلام، حوادث تلخ و تاسف‌باری برای پنج تن آل‌عبا رخ داد که از شهادت فاطمه زهرا (س) تا حادثه کربلا دشمنان اسلام تلاش کردند تا فضایی برای رشد و آگاهی و بصیرت امت اسلامی به وجود نیاید.

رئیس شورای شهر اردبیل حادثه کربلا را نتیجه جهالت و عدم آگاهی بصیرت امت اسلامی توصیف کرد و گفت: اگر در دوران جاهلیت عده‌ای سعی می‌کردند تا دختران را زنده به گور کنند، در کربلا آگاهانه طفل 6 ماهه امام حسین (ع) را به شهادت رساندند تا شاهد اوج سقوط جامعه اسلامی در سایه پول و قدرت نابه‌جا باشیم.

خوشبخت ادامه داد: امام حسین (ع) با شناخت واقعی از جامعه برای اصلاح مکتب و دین اسلام قیام کرد و با الگو قرار دادن یکی از اصلی‌ترین فرایض الهی، احیای امر به معروف و نهی از منکر سعی کرد تا جامع را از انحراف و انحطاط حفظ کند.

وی درس امام حسین را در روز عاشورا درس عزت، شرافت و کرامت توصیف کرد و افزود: اگر امروز در سایه همین درس عزت و شرافت شاهد حضور امت اسلامی در قالب کنگره اربعین با حضور 17 میلیون از امت اسلامی هستیم این خود نمایشی از پیام عاشورا است که هیچ وقت در برابر دشمنان ذلت و خواری را قبول نکرده و در مسیر سقوط جامعه حرکتی انجام نمی‌شود.

رئیس شورای شهر اردبیل روز تاسوعا را یوم حضرت ابوالفضل‌العباس و نماد بصیرت و وفاداری و روز عاشورا را اوج حماسه امام حسین (ع) و یارانش توصیف کرد و گفت: ولایت‌پذیری عهد دیرین و امانتی گران‌سنگ است که باید تلاش کنیم تا اوج ولایت‌پذیری امت اسلامی را به نمایش بگذاریم.

خوشبخت در پایان سخنان خود ضرورت توجه به قرآن و سیره اهل بیت را در کنار انجام واجبات الهی بیان کرد و یادآور شد: در این راستا باید حرکتی جدی و راستین به انجام برسد.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار