هیچ موردی از ابتلا به آنفلوانزای H1N1در بوکان مشاهده نشده است

دکتر محمد مقصد حق مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان گفت: در سال جاری هیچ مورد از ابتلا به آنفلوانزای H1N1 در شهرستان بوکان مشاهده نشده است.
کد خبر: ۱۴۰۵۹۹
تاریخ انتشار: ۱۵ آذر ۱۳۹۴ - ۲۰:۲۲ 06 December 2015

به گزارش محمدی خبرنگار تابناک آذربایجان غربی، مدیر شبکه بهداشت و درمان بوکان در مورد بیماری انفلوانزای H1N1 اظهار داشت: بیماری انفلوانزای H1N1 یک بیماری ویروسی است که در هر سنی می تواند افراد را مبتلا سازد و علائم آن تب ناگهانی ، لرز ، سردرد و درد عضلانی می باشد. بیماری تقریبا در تمام افراد مبتلا با سرفه خشک و گلو درد همراه است.

دکتر مقصد حق افزود: امروز که خوشبختانه شاهد عدم وقوع این بیماری در این شهرستان هستیم نشانه هوشیاری مردم و اقدامات مناسب واحد پیشگیری و مبارزه با بیماری مرکز بهداشت بوکان و همکاری و همگامی سایر ارگانهای ذیربط است.

وی در مورد فعالیت های حوزه سلامت در امر پیشگیری از این بیماری اظهار داشت: برگزاری کلاسهای آموزشی برای پرسنل و گروههای هدف، گزارش گیری ماهیانه، انجام نمونه گیری و آزمایش از موارد مشکوک ، تدارک کیت حفاظت فردی و ماسک به مقدار کافی و ... انجام گرفته و یا در حال اجراست.

دکتر مقصد اضافه کرد: هم اکنون برنامه در سه سطح مراکز محیطی ، بیمارستان ( بخش بستری ) و پایگاه دیده وری در حال اجرا است و روند گزارش گیری از موارد مشکوک به صورت روزانه، سریع و بدون تأخیر صورت می گیرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
Chaptcha
حروفي را كه در تصوير مي‌بينيد عينا در فيلد مقابلش وارد كنيد
آخرین اخبار